logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۹۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه موقت تهران:

ارزش حرکت عظیم فرهنگی امام صادق(ع)به اندازه خون سالار شهیدان است/مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)در خدابنده+تصاویر

ارزش-حرکت-عظیم-فرهنگی-امام-صادق(ع)به-اندازه-خون-سالار-شهیدان-است-مراسم-عزاداری-شهادت-امام-صادق(ع)در-خدابنده+تصاویر

امام جمعه موقت تهران در مراسم عزاداری امام صادق(ع)گفت: ارزش حرکت عظیم فرهنگی امام صادق(ع)به اندازه خون سالار شهیدان است و در پیشرفت مکتب بسیار تاثیرگذار بود.

به گزارش موج رسا; امروز مراسم عزداری شهادت امام جعفر صادق(ع)با حضور مسئولان و مردم ولایت مدار و مومن شهرستان خدابنده با حضور و سخنرانی حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران در مسجد فاطمه الزهرا(س)شهر قیدار برگزار شد.

در ابتدای مراسم عبدی مداح اهل بیت به مدیحه سرائی پرداخت و سپس حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان شهادت امام صادق(ع)را تسلیت گفت.

در ادامه مراسم حجت الاسلام خاتمی به ایراد سخن پرداخت و گفت: وجود ائمه جمعه که امامان نور هستند و همچنین دو حوزه علمیه برادران و خواهران در شهرستان خدابنده با توجه به جمعیتی که دارد در کشور کم نظیر است و مردم این شهرستان باید قدر این نعمت را بدانند.

وی افزود: حرکت عظیم فرهنگی امام صادق(ع) به اندازه خون سالار شهیدان اهمیت و ارزش داشت و در پیشرفت مکتب بسیار تاثیرگذار بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در سال ۱۳۰۰حوزه علمیه قم کم کم جان گرفت و این امر همزمان با آغاز حکومت رضاخان قلدر بود که این روزها روز مرگ با ذلت وی در سال۱۳۲۳در آفریقای جنوبی است و کسی بود که انگلیسی ها بر سر کارش آوردند و مردم در انتخای وی هیچ نقشی نداشتند.

وی افزود: انگلیس ها در آن زمان برای حکومت ایران به دنبال فردی می گشتند که سه ویژگی بی سواد بودن،بی دین بودن و خشونت را داشته باشد و دو نفر را پیدا کردند ولی از یکی از آنها به دلیل اینکه مادرش چادری صرف نظر کردند و رضاخان را سوژه مناسبی دیدند چون هر سه خصوصیت را با هم داشت.

وی افزود: رضاخان به زور یاد گرفت که کلمه رضا را به عنوان امضاء بنویسد و در سفری که در سال ۱۳۱۲ به دستور انگلیسی ها به ترکیه داشت شیوه های بی دین کردن مردم را آموخت و نسخه برداشتن حجاب در ایران پیچید و دوم این که مجالس عزاداری امام حسین(ع)را برچید و سوم اینکه با روحانیت مبارزه کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به دستور رضاخان در سال۱۳۴۶ همه حوزه های علمیه تعطیل شدند و به مدارس دخترانه تبدیل شدند و این خیانت بزرگی بود که رضاخان به ملت ایران کرد و اهمیت راه اندازی مجدد حوزه های علمیه به اندازه شکل گیری انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه سخنان خود به مناسبت ایام شهادت امام صادق (ع) به تشریح وضعیت جامعه در زمان آن امام همام پرداخت و اظهار کرد: اختلاف میان بنی‌عباس و بنی‌امیه فرصتی مغتنم برای پرورش شاگردان مکتب تشیع توسط ائمه شد.

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: بنی‌امیه بر اساس فسادهای مختلفی که آشکارا مرتکب می‌شدند باعث به وجود آمدن یک موج نارضایتی در بین مردم شد.

وی افزود: در آن زمان بنی‌عباس با شعار الرضا من آل محمد بر حاکمیت مسلط و این امر باعث شد که تا چندین سال برای حفظ ظاهر، علویان را اذیت نکرده و با اهل‌بیت کاری نداشته باشند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: همین امر بهترین فرصت برای امام صادق (ع) شد که به امر تدریس چند هزار نفری افراد و پروش چند هزار نفری شاگردان برای نشر‌ معارف اسلام حقیقی و مکتب شیعه بپردازد.

وی اضافه کرد: اما با روی کار آمدن منصور دوانیقی خلیفه دوم بنی‌عباس که بسیار بی‌رحم هم بود، قلع و قم شیعیان آغاز و اوضاع به شدت خفقان شد.

حجت‌الاسلام خاتمی یادآور شد: منصور دانیقی برای مقابله با جایگاه بسیار رفیع امام صادق (ع) و به تعبیری زیر سؤال بردن مرجعیت علمی اهل‌بیت دست به اقداماتی چون ایجاد انحراف در عقاید شیعه از طریق حمایت از فرق و جریان‌های مخالف و شکل‌گیری مذاهب مختلف زد.

وی گفت: بنی‌عباس با حمایت از گروهایی چون اهل غلو و تقویت فرقه ‌های مختلف در زمان امام صادق (ع) درصدد رسیدن به مقاصد شوم خود بودند تا باعث منزوی کردن مکتب شیعه در جهان آن زمان شوند.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه امام صادق به شدت با قیاس و انحراف در عزاداری‌ها مخالف بودند اذعان کرد: هدف اصلی امام صادق (ع) حفظ جامعه شیعه با عقاید صحیح بود.

وی تأکید کرد: تقطیع احادیث و سنت اهل‌بیت از دیگر خیانت‌های بنی‌عباس در زمان امام صادق (ع) بود که متأسفانه در شرایط امروز نیز همچنان شاهد آثاری از آن هستیم و این امر باعث سوءاستفاده دشمنان شده است.

حجت‌الاسلام خاتمی در پایان سخنان خود ابراز کرد: به وجود آمدن آیت‌الله دروغین و نفوذی دشمن چون جیکاک انگلیسی در میان مردم و در زمان ملی شدن صنعت نفت یکی از مصادیق نفوذ دشمن بر اساس این تقطیع سنت رسول‌الله و احادیث اهل‌بیت است.

اشراق آنلاین.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر