logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۹۳۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان خبرداد:

برپایی 9 بازارچه صنایع دستی در نوروز 1402

برپایی-9-بازارچه-صنایع-دستی-در-نوروز-1402
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در تعطیلات نوروزی 1402، 9 بازارچه صنایع‌دستی در سطح استان با هدف شناساندن هنرهای اصیل برپا خواهد شد.

به گزارش موج رسا; الناز خدا‌یی‌فرد با اعلام این خبر اظهار کرد: بازارچه‌های صنایع دستی استان در محل اماكن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری هر شهرستان برپا خواهد شد. در ایام نوروز همراه با نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در جنب موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان، 8 نمایشگاه دیگر نیز در شهرهای ماهنشان، ابهر، هیدج، سلطانیه، خدابنده و خرمدره برپا خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان افزود: برپایی بازارچه‌های فصلی را فرصت مناسبی برای فروش و بازاریابی محصولات هنری هنرمندان عنوان کرد و افزود: ترویج و معرفی بیشتر صنایع‌دستی استان زنجان از دیگر اهداف برگزاری این بازارچه‌ها است.

وی با بیان اینکه زنجان در سایر حوزه‌های صنایع‌دستی نیز سرآمد است، گفت: امروز در ۵۵ رشته صنایع‌دستی، هنرمندان زنجانی مشغول فعالیت هستند و قطعا بازارچه‌های نوروزی فرصت مناسبی است تا هنرمندان تولیدات خود را جهت عرضه و فروش ارائه کنند و مسافران هم با صنایع‌دستی استان آشنا شوند.

خدایی‌فرد بیان کرد: زنجان در تولید صنایع فلزی رتبه سوم و در تولید مس نیز جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص داده و در سال ۹۸ زنجان به عنوان شهر جهانی معرفی شد.

وی افزود: امیدواریم نوروز ۱۴۰۲ شاهد رونق بازارهای صنایع دستی شهرهای مختلف استان باشیم تا اشتیاق تقاضا و تولید را با هم داشته باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر