logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۹۳۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره بازرسی سازمان صمت استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج‌رسا:

نظارت بر بازار شب عید در زنجان آغاز شد

نظارت-بر-بازار-شب-عید-در-زنجان-آغاز-شد
رئیس اداره بازرسی سازمان صمت استان زنجان گفت: از ابتدای اسفند ماه طرح نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان در استان زنجان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در ایام پایانی سال با توجه به افزایش تقاضای عمومی که امسال با آغاز ماه مبارک رمضان مصادف شده است، سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌های مرتبط در جهت آرامش‌بخشی به فضای روانی جامعه، تامین به موقع مایحتاج مردم، جلوگیری از ضایع شدن در حق مصرف کننده، رسیدگی به گزارشات مردمی تمهیدات لازم را برای اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز می‌کند.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل این طرح از ۱۵ اسفند‌ماه تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت استان زنجان گفت: در استان زنجان با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، این طرح زودتر از موعد مقرر یعنی اول اسفند ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امسال در دو بخش تامین کالا و نظارت‌های لازم، اقدامات همچون گذشته انجام خواهد شد تصریح کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از ۱۲ تا ۱۹ اسفندماه برگزار و اقلام مود نیاز پایان سال عرضه خواهد شد و ناظران سازمان صمت نیز حضور مثمری خواهند داشت.

مسلمی با بیان اینکه در بخش خدمات نیز نظارت از ابتدای اسفند آغاز شده است، گفت: قالیشویی‌ها، خشک‌شویی‌ها، مراکز اقامتی، توقف‌گاه‌ها، پارکینیگ‌ها، مراکز فروش انواع بلیط در دستور کار قرار نطارت سازمان صمت قرار دارد که با هماهنگی اتحادیه‌های مربوطه و دستگاه‌های ذیربط از جمله ستاد خدمات سفر اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی کالاها در حوزه فعالیت سازمان صمت قرار دارد، خاطر نشان کرد: کیف، کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی، سایر اقلام که در این زمان عرضه می‌شود با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی، استانداری، اتاق اصناف، بسیج اصناف گشت‌های مشترک به صورت ۳ نفر در یک گروه ساماندهی شده انجام می‌شود.

 رئیس اداره بازرسی سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه تفاوت امسال با سال‌های گذشته فعال‌سازی ستاد خبری تلفن ۱۲۴ است گفت: سعی می‌شود در اسرع وقت با اولویت به درخواست‌ها و شکایات رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: همکاری واحد‌های صنفی و اتحادیه‌ها می‌تواند بسیار موثر در کنترل بازار باشد. 

مسلمی با بیان اینکه مصرف کنندگان باید در زمان خرید به مسائلی توجه داشته باشند، گفت: باید فاکتور خرید از فروشنده دریافت شود و گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت از طریق تلفن ۱۲۴ به سازمان اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر