logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۹۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

تعیین 37 ایستگاه کاری برای اخذ درخواست کارت هوشمند ملی/ 25 هزار کارت آماده تحویل داریم

تعیین-37-ایستگاه-کاری-برای-اخذ-درخواست-کارت-هوشمند-ملی-25-هزار-کارت-آماده-تحویل-داریم

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از تعیین 37 ایستگاه کاری برای اخذ درخواست کارت هوشمند ملی خبر داد.

به گزارش موج رسا; سیدعلی شفیعی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع فراخوان دریافت کارت هوشمند ملی اظهار کرد: کارت هوشمند ملی طبق ماده 38 قانون ثبت احوال برای افرادی که به سن 15 سال رسیده باشند، تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارت ملی در گذشته به صورت کاغذی صادر می‌شد، افزود: بر اساس مصوباتی که گذرانده شد و طبق برنامه پنجم توسعه صدور کارتهای هوشمند ملی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به مزایای کارتهای هوشمند ملی اشاره و خاطرنشان کرد: منحصر بفرد بودن نخستین قابلیت کارتهای هوشمند ملی است و از طرفی ما معتقدیم کارت هوشمند ملی زمینه اصلی برای ورود به دولت الکترونیک است.

وی با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی برای تصدیق هویت افراد است، بیان کرد: قابلیت تطبیق اثر انگشت فر، دیگر ویژگی این کارتها بوده که فقط با اثر انگشت صاحب کارت فعال می‌شود.

شفیعی با اشاره به ویژگی امنیتی کارتهای هوشمند که قابل جعل نیست، گفت: از تمامی هم استانی‌های واجد شرایط درخواست داریم در صورت نداشتن کارت هوشمند ملی برای دریافت و تعویض کارتهای کاغذی قبلی اقدام کنند.

وی یادآور شد: اعتبار کارتهای ملی تمامی افرادی که بین سالهای 80 تا 89 کارت دریافت کرده‌اند تا پایان امسال تعیین شده و باید برای تعویض اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان تعداد ایستگاه‌های کاری در استان زنجان را 37 مورد برشمرد و اظهار داشت: 12 اداره و واحد تابعه شهرستان و بخش، 12 اداره پست و 13 دفتر پیشخوان به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه طرح هوشمندسازی کارتهای هوشنمد ملی از سال 92 آغاز شده است، گفت: تاکنون حدود 40 درصد واجدین شرایط کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند.

شفیعی با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد واجدین شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی 804 هزار و 537 نفر بوده که از این تعداد 40 درصد دریافت کرده‌اند.

وی ظرفیت روزانه در استان برای اخذ درخواست را 1600 نفر عنوان کرد و افزود: ما ظرفیت این را داریم که در ماه 40 هزار کارت صادر کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت www.ncr.ir پیش ثبت نام انجام داده و محل مراجعه خود را نیز انتخاب کنند و خود صاحب کارت نیز باید به محل ثبت نام مراجعه کند.

وی با بیان اینکه هزینه ثبت نام 200 هزار ریال است، عنوان کرد: این مبلغ به خزانه‌ واریز می‌شود و کسانی که به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند مبلغ 87 هزار ریال نیز باید پرداخت کنند و هزینه تحویل نیز 20 هزار ریال است و اگر بیش از این مبلغ از مردم اخذ شود در صورت اطلاع یافتن برخوردهای لازم انجام می‌شود.

شفیعی بیان کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخلفی را به اطلاع ادارات تابعه ما و اداره کل برسانند.

وی با اشاره به اینکه کارتهای هوشمند ملی ظرف یک ماه تحویل متقاضیان می‌شود، ابراز کرد: به دنبال کم کردن این زمان هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه 25 هزار کارت هوشمند آماده تحویل داریم، گفت: پیامک‌هایی برای صاحبان کارتها ارسال شده اما تاکنون برای دریافت مراجعه نکرده‌اند که از این افراد درخواست می‌شود برای دریافت کارتهای خود اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به چهار واقعه سه ماهه نخست سال اظهار کرد: در این مدت 5329 ولادت و 1153 وفات ثبت شده است.

شفیعی آمار ازدواج سه ماهه نخست امسال در استان زنجان را 2740 مورد عنوان و خاطرنشان کرد: 587 طلاق نیز در این مدت ثبت شده است.

وی با اشاره به فراوانی نامها در بین دختران و پسران متولد شده عنوان کرد: فاطمه، زهرا، بهار، نازنین زهرا و حلما در بین دختران متولد شده و ابوالفضل، امیرعلی، امیرعباس، محمد و علی نیز در بین پسران متولد شده دارای بیشترین فراوانی است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر