logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۹۳۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

بازگشت ۱۳۰۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید

بازگشت-۱۳۰۰-واحد-صنعتی-تعطیل-به-چرخه-تولید
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رویکرد دولت بازگشت واحد‌های تعطیل به چرخه است، گفت: در سال جاری در سطح کشور ۱۳۰۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید برگشته‌اند.

علی رسولیان در حاشیه جلسه ستاد رفع موانع تولید استان زنجان در گفتگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری در استان زنجان زیاد است، در این راستا ۲۱۰ هکتار برای صنایع دانش‌بنیان و صنایع پاک اختصاص یافت.

وی افزود: امسال ۱۰ درصد توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی را استان زنجان داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پساب شهری برای صنایع اختصاص یافت گفت: برای اینکه آب پایدار داشته باشیم باید حتما رویکرد استفاده از پساب‌ شهری را در برنامه قرار دهیم.

خرید ۷۰ میلیون متر مکعب پساب شهری برای استفاده در صنایع و شهرک‌های صنعتی

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۷۰ میلیون متر مکعب پساب شهری برای استفاده در صنایع و شهرک‌های صنعتی خریداری شده است، ادامه داد: در استان زنجان نیز این امر عملیاتی خواهد شد.

رسولیان با بیان اینکه از دولت مجوز ایجاد شهرک فناوری در شهر زنجان دریافت شده است، اذعان کرد: از سال آینده عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۹۰ هکتار و امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی که برای ایجاد شهرک‌های فناوری اختصاص یافته بود پس گرفته شد، گفت: متاسفانه هیچ اقدامی در راستای عملیاتی شدن طرح انجام نشده بود‌.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: رویکرد دولت احیای واحد‌های تعطیل است و خوشبختانه تاکنون در سطح کشور ۱۳۰۰ واحد تعطیل در حوزه صنعت به چرخه تولید برگشته‌اند.

وی با بیان اینکه آمار واحد‌های تعطیل در کشور در حال کاهش است، افزود: یکی از اقدامات نیز حمایت از واحد‌هایی بوده که زیر ۵۰ درصد فعالیت داشتند با این وجود ۱۷۰۰ واحد دیگر که چنین شرایطی را داشتند به چرخه تولید بازگشته‌اند.

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر