logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۹۳۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل بورس منطقه‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

اعلام جزئیات نحوه خرید خودرو از بورس کالا

اعلام-جزئیات-نحوه-خرید-خودرو-از-بورس-کالا
مدیرعامل بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۹۸ کارگزاری، شعبه پذیرش در استان وجود دارد گفت: اگر متقاضیان برای ثبت درخواست و دریافت اطلاعات بیشتر به درگاه هر یک از کارگزاری‌ها مراجعه کنند می‌توانند از طریق درگاه کارگزاری خرید خودرو را انجام دهند.

اصغر نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به چگونگی خرید خودرو از طریق بورس کالا اظهار داشت: متقاضیان برای خرید این خودروها در بورس کالا ابتدا باید نسبت به اخذ کد معاملات بورس کالا اقدام کنند. نحوه اخذ کد بورس کالا نیز به این شکل است که متقاضیان به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه و به صورت آنلاین یا حضوری کد بورس کالا را دریافت می‌کنند. البته باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده باشند.

وی با بیان اینکه هر کد بورسی تنها می تواند نسبت به خرید یک خودرو از بورس کالا اقدام کند افزود: متقاضیان پس از اخذ کد بورس کالا، باید نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند.

وی گفت: حساب وکالتی حسابی است که به بورس کالا این امکان را می‌دهد که پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت کرده و کالا را خریداری کرد بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود.

مدیر عامل بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ثبت سفارس از زمان تایید عرضه تا ساعت ۱۷ روز قبل از عرضه است تاکید کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که برای خرید خودرو، باید قیمت پایه خودرو که اعلام می‌شود در حساب وکالتی خریدار موجود باشد. به این ترتیب زمانی که ثبت سفارش صورت می‌گیرد این مبلغ تا زمان انجام فرآیند حراج در حساب وکالتی مسدود می‌شود.

نجفی اذعان کرد: پس از نهایی شدن ثبت سفارش خریداران در روزی که عرضه و فرآیند حراج صورت می‌گیرد، بر مبنای قیمت پایه در فرایند حراج شرکت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام فرآیند حراج و نهایی شدن خریدار، یکسری هزینه‌های عوارض، شماره‌گذاری و هوشمندسازی کارت خودرو که در اطلاعیه عرضه به آن اشاره شده لحاظ می‌شود.

نجفی با تاکید بر اینکه تمام کارگزاران بورس این اقدام را انجام می‌دهند، عنوان کرد: بورس کالا ارتباطی به مجموعه ما ندارد اما به دلیل اینکه متولی وجود ندارد تا راهنمایی انجام دهد ما احساس مسئولیت می‌کنیم. اما قانونا باید بورس کالا متولی داشته باشد. 

مدیر عامل بورس منطقه‌ای استان زنجان بیان کرد: ۹۸ کارگزاری، شعبه پذیرش در استان وجود دارد و اگر متقاضیان برای ثبت درخواست و دریافت اطلاعات بیشتر به درگاه هر یک از کارگزاری‌ها مراجعه کنند می‌توانند از طریق درگاه کارگزاری خرید خودرو را انجام دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر