logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۹۳۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
قابل توجه زنجانی‌ها:

اتصالات کلاهک هنگام وزش باد شدید را بازبینی کنید

اتصالات-کلاهک-هنگام-وزش-باد-شدید-را-بازبینی-کنید
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: شهروندان هنگام وزش باد شدید، اتصالات لوله بخاری و کلاهک را بازبینی کنند.

رحیم سلیمانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وزش‌ باد در روزهای آتی، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی زنجان، وزش باد تند و بسیار شدید از ظهر روز سه شنبه دوم اسفند تا روز پنج‌شنبه در استان پیش‌بینی شده به طوری که سرعت وزش باد به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

وی افزود: شهروندان برای پیشگیری از عوارض جبران‌ناپذیر نشت گاز مونوکسید کربن لوله‌های بخاری و کلاهک دودکش‌ها را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان داشته باشند. مشترکان گاز طبیعی در سطح شهرها و روستاها کنترل دودکش‌ها و کلاهک منازل و محل کار خود را جدی بگیرند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با جدیت مشترکان گاز در خصوص بررسی سالم بودن وسایل گاز سوز از عوارض جبران‌ناپذیر نشست مونوکسید کربن جلوگیری می‌شود. این پدیده جوی تا ظهر روز پنج‌شنبه جاری ادامه خواهد داشت که نیاز است مشترکان همچنان نسبت به انجام این اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش مستقل و منتهی به فضای بیرون داشته و انتهای همه دودکش‌ها باید حداقل ۹۰ سانتی‌متر از سطح بام و حداقل یک متر از دیوار جانبی بام فاصله داشته باشد؛ تصریح کرد: حتما کلاهک دودکش وسایل گرمایشی در پشت بام‌ها باید از نوع H باشد تا بدین وسیله از خاموش شدن شعله بخاری در اثر جابه‌جایی جریانات هوا، وزش باد و انتشار گاز سمی منوکسید کربن در محیط جلوگیری شود.

سلیمانی‌نژاد خاطرنشان کرد: وزش باد، احتمال بروز حوادث ناگوار ناشی از گاز طبیعی را افزایش می‌دهد به همین دلیل مشترکان در صورت بروز هرگونه حوادث، در روستاها به گازبان‌ها و در شهرها به پست امداد؛ تلفن ۱۹۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر