logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۹۳۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف استان زنجان:

دنبال درآمد‌زایی نیستیم/ نگاه اوقاف به قیدار توسعه شهر است

دنبال-درآمد‌زایی-نیستیم-نگاه-اوقاف-به-قیدار-توسعه-شهر-است-
مدیرکل اوقاف استان زنجان با تاکید براینکه موانع را در حد توان برطرف می‌کنیم گفت: نگاه اوقاف به قیدار توسعه شهر بوده و ما همواره در بحث کمک به ادارات و نهادها در جهت رفع گره و حل مشکل مردم پای کار هستیم.

به گزارش موج رسا; در جلسه مشترک آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف استان زنجان و شهرداری و شورای شهر قیدار برای آزادسازی زمین واقع در منطقه محمدیه این شهر به مساحت ۴۸۰۰ مترمربع مذاکره و تفاهم اولیه صورت گرفت. 

حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف استان زنجان در این جلسه گفت: به لحاظ وقفی بودن اراضی قیدار نگاه اوقاف مبتنی بر توسعه شهر قیدار است. برای تعیین تکلیف این زمین یکطرف شهرداری و شورای شهر قیدار طرف دیگر اوقاف است.

وی با بیان اینکه ما همواره در بحث کمک به ادارات و نهادها جهت رفع گره و حل مشکل مردم پای کار هستیم افزود: در این موضوع نیز سعی بر تسهیل مقررات قانونی و وقفی برای اجرای کار است.

حجت‌الاسلام کرمی با تاکید براینکه البته قوانین و مقررات همواره باید رعایت شود، بیان کرد: قوانین مقررات اوقافی کمی پیچیده تر از سایر قوانین است اما با این حال موظفیم کمک کنیم.

مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت: دنبال درآمدزایی در این بحث نیستیم و هرمانعی در حد توان باشد برطرف می‌کنیم‌.

وی بیان کرد: امیدواریم با مساعدت شهرداری و شورای شهر و آموزش و پرورش مشکل این زمین برطرف شده و به زودی شاهد رفع معارضان و احداث فضای آموزشی در این زمین باشیم.

اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه گفت: برای هر ۲۰۰ خانواده یک واحد آموزشی نیاز است و با احداث یک آموزشگاه در این منطقه راه دانش‌آموزان این منطقه از شهر قیدار کوتاهتر شده و علاوه بر آن افزایش استاندارد سرانه فضای آموزشی نیز در این شهر اتفاق می‌افتد.

ذوالقدر رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان نیز در این جلسه گفت:

هدف ما تعیین تکلیف فضای آموزشی ۴۸۰۰ مترمربعی است ،که بر اساس توافقات اولیه قرار شد انجام شود.

وی افزود: این اداره نسبت به بازدید از زمین فوق و مذاکره با معارضان اقدام نموده و به نتایج کارشناسی رسیده است. این زمین در طرح جامع شهر قیدار واحد آموزشی دیده شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده عنوان کرد: برخی معارضان که نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کرده‌اند حاضر به تعیین تکلیف این زمین نیستند. که مقرر شد جهت رفع مشکل، تا حد امکان زمین‌های مناسب در اختیار این بخش معارضین قرار گرفته تا جابجایی لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: مقرر شد در تغییر کاربری قسمتی از زمین مسکونی و باقیمانده آموزشی در نظر گرفته شود تا مشکل حل شود.

صبوری عضو شورای شهر قیدار نیز گفت: شهرداری قیدار به خاطر حفظ کاربری آموزشی این زمین تا حدود زیادی توانسته از ساخت و ساز غیرمجاز در این زمین جلوگیری کند اما با وجود این افرادی هم موفق شده اند ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشند.

وی افزود: در صدد هستیم تا حد امکان برای اختصاص این زمین به ساخت مدرسه حداکثر کمک و اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر