logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۹۲۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
آنچه در جلسه رسمی شورای شهر زنجان گذشت:

کمک ۵۰۰ میلیون تومانی استان زنجان به شهر زلزله زده خوی/ فضای سبز شهر زنجان دچار تغییراتی می‌شود

کمک-۵۰۰-میلیون-تومانی-استان-زنجان-به-شهر-زلزله-زده-خوی-فضای-سبز-شهر-زنجان-دچار-تغییراتی-می‌شود
در جلسه رسمی شورای شهر زنجان موضوعات مختلفی مطرح شد که تشکیل کنسرسیوم توسعه گردشگری، کمک به شهر زلزله زدی خوی، تغییر در چهره فضای سبز شهر و نصب تلوزیون در محل پروژه سبزه میدان از اهم موضوعات بود.

به گزارش موج رسا; هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای شهر زنجان با ۱۲ مصوبه امروز برگزار شد، اهم مصوبات شامل تهیه و نصب کیف پول شهروندی با هدف تسهیل در ارایه خدمات شهری در پرداخت‌های خرد، جا به جایی اعتبار جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در اعیاد شعبانیه و استقبال از بهار، احداث کانال مسلح و مسقف و مسیر کوی نصر، بخشودگی عوارض انجمن خیریه ام‌اس، بخشودگی عوارض ماده صد ساختمان بیمارستان ۴۲۰ تختخوابی ولی‌عصر، مناقصه اجرای مکانیزاسیون آبیاری، راه اندازی یک دستگاه تلوزیون شهری، تعیین و تکلیف قراردادهای سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی از جمله آن‌ها بود که مورد تصویب قرار گرفت.

کمک ۵۰۰ میلیون تومانی زنجان به شهر زلزله زده خوی

مجید ناصحی مقدم در این جلسه ضمن تبریک ماه شعبان اظهار داشت: این ماه به نحوی ماه انقلاب اسلامی است و تولد امام حسین در این ماه به عنوان بهار سبز انقلاب است.

وی افزود: دو نکته در خصوص بحث‌های شهری حایز اهمیت است، نکته اول اصلاح مسیر آرامستان تا میدان سپاه می‌باشد که در کمیته‌های تخصصی در این راستا بحث‌هایی شده است و این مسیر اصلاح خواهد شد.

وی گفت: با این حال علاوه بر احداث پل، اصلاح هندسی این مسیر نیز انجام خواهد گرفت و یکی از اولویت‌های اساسی شورا در سال ۱۴۰۲ بحث اصلاح ترافیک شهری است و یکی از محور‌هایی که مردم رنج می‌برند همین مسیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان اذعان کرد: اصلاح هندسی توسط مشاور و مجری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نکته دیگر در خصوص مجمع مشورتی روسای شورا‌های شهر استان‌های شمالغرب است گفت: از چند ماه قبل در تماس با روسای شورای شهر بودیم برای اینکه بتوانیم از توانایی‌ها و امکانات شهرها و راهکار‌های آنان در رفع مشکلات استفاده کنیم و مسائل به طور موثر در سطح کشور پیگیری شود این جلسات تشکیل می‌شود.

ناصحی‌مقدم گفت: در این جلسات تصمیمات خوبی در بحث گردشگری گرفته شد و تصمیم این است تا در ایام نوروز تبلیغات مشترک در این چهار استان چاپ شود و در اختیار گردشگرانی که در چهار استان وارد می‌شوند قرار گیرد تا گردشگران با مکان‌های گردشگری هر چهار استان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت استان‌ها برای رفاه حال مردم استفاده نماییم، گفت: بحث دیگر کمک به زلزله زدگان شهر خوی بود و در این راستا تصمیم‌گیری شد تا ۲۵ میلیارد ریال به صورت مشترک برای زلزله زدگان کمک شود. که سهم استان زنجان ۵۰۰ میلیون تومان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه جلسه در خصوص یکی از مصوبات شورا در خصوص فضای سبز شهری اذعان کرد: با اجرای این مصوبه نیرو تعدیل نخواهد شد بلکه با توزیع مناسب نیرو در مناطق از جذب نیروهای جدید پیشگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: قرار نیست همه نقاط شهر زنجان پیور و خشک منظر شود بلکه راهکار‌های مختلف به کار گرفته خواهد شد و از گیاهان مقاوم به خشکی استفاده خواهد شد.

 ۱۵ درصد مصرف آب شهر زنجان مربوط به فضای سبز شهری است

 منصور مرادلو، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه اذعان کرد: شورای ششم طبق برنامه پیش رفته و سعی کرده قول‌هایی که داده است را انجام دهد در این راستا یکی از قول‌هایی که داده شده انجام مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز شهری است. 

وی افزود: مقرر شده است ۸۲ هکتار از فضای سبز شهری، آبیاری مکانیزه شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه حذف چمن در برخی نقاط اذعان کرد: در این محل خشکه کاری انجام می‌شود اما قرار نیست کلا پیور به کار رود.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۱ تا ۱۵ درصد مصرف آب در شهر زنجان در فضای سبز شهر استفاده می‌شود گفت: با این اقدام قطعا دچار کسری در آب نخواهیم بود و جلوی هدررفت آب و مصرف زیاد آب در چمن کاهش خواهد یافت. 

مرادی تصریح کرد: در صورت عملیاتی شدن این طرح بیش از ۲۰ میلیارد تومان صرفه جویی در پرداخت هزینه‌ها در فضای سبز انجام خواهد شد و تعداد نیروهای بکار گرفته نیز ۱۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

وی گفت: مبلغ قرار داد ۹ میلیارد و ۸۰۰ تومان است و در ۹ ماهه اجرایی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان همچنین با اشاره به اینکه شهرداری بیش از دو ماه است که اطلاع‌رسانی کرده تا کاشت نهال در منازل شهروندان انجام شود، خاطر نشان: متاسفانه استقبال چندانی نشده است. 

نصب تلوزیون در محل پروژه سبزه‌میدان

غلامحسین احمدی، معاون شهردار زنجان نیز در خصوص مصوبه‌ای مبنی بر به راه‌اندازی یک تلوزیون در محل پروژه سبزه‌میدان گفت: قبل از ۱۷ اسفند ماه که مقرر شده تا پروژه سبزه‌میدان افتتاح شود این تلوزیون نصب خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر