logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۹۲۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان زنجان:

اصول معماری و نماهای شهری ساختمانی در زنجان باید نظامند شود

اصول-معماری-و-نماهای-شهری-ساختمانی-در-زنجان-باید-نظامند-شود
رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: اصول معماری و نماهای شهری ساختمانی باید نظامند شود که ناگزیر از نگاه جدی به این مقوله هستیم.

به گزارش موج رسا; ابوذر جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به دو پروژه مهم شهری در شهر زنجان که توسط اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان اجرا می‌شود اظهار کرد: در پروژه «پیاده راه کوی پونک» طراحی‌ها انجام شده و مصوبات قانونی لازم هم اخذ شده و گفتنی است «پیاده راه کوی پونک» در وسعتی به مساحت پنج هکتار اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه جزو پروژه‌های مشارکتی و مولد سازی اداره کل است و نیاز به اخذ مجوز از سازمان ملی زمین و مسکن دارد تا فراخوان و مناقصه برای مشخص شدن سرمایه‌گذار انجام شود، تصریح کرد: با تحقق این مهم وارد فاز اجرایی خواهیم شد و همچنین طرح پیاده راه «کوی پونک» توسط اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی پیشنهاد شده است.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان زنجان، به «پیاده راه زنگان» اشاره کرد و افزود: این پیاده راه در زمینی به مساحت  ۶۰۰ متر طول و عرض ۲۴ متری اجرا خواهد شد و فضای بازی، فضای سبز و سایر بخش‌های مختلف دیده شده است.

جعفری با اشاره به «پیاده راه زنگان»؛ یاد آورشد: مقرر شده  پیاده راه زنگان به صورت پروژه مشارکتی نباشد و پیمانکاری خواهد بود تا در چند بخش مختلف مناقصه شناسایی پیمانکار انجام تا پروژه وارد فاز اجرا شود.

مردم باید با مقوله شهرسازی و معماری به خوبی آشنا شوند

وی با بیان اینکه یک نظام هماهنگی برای نظارت بر مباحث معماری بر ساخت و سازها وجود ندارد، تصریح کرد: اصول معماری و نماهای شهری ساختمانی باید نظامند شود که متاسفانه در شهر زنجان این مقوله اجرا نمی‌شود و نقص جدی در این خصوص وجود دارد.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان زنجان، به وضعیت بدنه‌ها و فضاهای شهری اشاره کرد و گفت: ساخت وساز و نماهای شهری و بدنه‌های شهری که شکل می‌گیرد در شهر زنجان متاسفانه نظامند، هماهنگ و چشم نواز نیست و شهروندان آن را به خوبی درک می‌کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه این اداره وظیفه نظارت عالیه بر طرح‌های توسعه‌ای و شهری را بر عهده دارد، افزود: نظارت و توجه به اجرای مصوبات در بحث شهرسازی از وظایف مهم این مجموعه است.

وی، مردم را اصلی‌ترین سازندگان شهر و شهرسازان معرفی کرد و گفت: مردم باید با مقوله شهرسازی و معماری به خوبی آشنا شوند و بدانند که هر چقدر شهرهای ما متناسب با ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری ساخته شوند قابل زیست تر خواهد بود.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان یادآور شد: نظارت بر اجرای مراحل مختلف طرح‌های تفصیلی شهری توسط شهرداری‌ها، نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران (جامع) ناحیه، مجموعه‌های شهری و جامع شهری، طرح‌های ویژه، طرح‌های عمران شهری و طرح‌های ویژه و تفصیلی شهرها از وظایف مهم این اداره است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر