logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۹۲۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
راهیان نور فرصتی برای خودسازی نسل سوم انقلاب؛

یک هزار دانشجو از استان زنجان به راهیان نور اعزام می‌شوند

یک-هزار-دانشجو-از-استان-زنجان-به-راهیان-نور-اعزام-می‌شوند
دفاع مقدس دانشگاهی بود که رزمندگان اسلام در آن درس شهادت و دلدادگی می‌آموختند و امروز راهیان نور تبدیل به مکتبی انسان‌ساز شده و فرصتی برای نسل سوم انقلاب است و امسال نیز 1000 دانشجو از استان زنجان به راهیان نور اعزام می‌شوند.

به گزارش موج رسا; اسفندماه هرسال یادآور روزهای نابی‌ است که دلدادگان به شهدا و عاشقان راه حماسه و ایثار، گام در مسیری می‌گذارند که سراسر آن نور و معنویت است.

«هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند؛ آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند.» این بیانات مقام معظم رهبری در 24 شهریورماه سال 88 است که بر لزوم استخراج منابع عظیم از مناطق عملیاتی دفاع مقدس تأکیددارند.

اردوی راهیان نور یکی از سهل‌العبورترین، معابر برای رسیدن به این دستاوردها است. دستاوردهایی که جوانان آن زمان با خون خودشان به ارمغان آورده‌اند و امروزه یاد و نام آن‌ها علاوه بر تزکیه نفوس، می‌تواند نقشه راهِ مناسبی برای آیندگان باشد.

مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت راهیان نور چنین می‌فرمایند: خاطره‌ این سرزمین‌ها (دفاع مقدس) را زنده نگه‌دارید. این سرزمین‌ها، این بیابان‌ها، این رود کارون، این جاده‌ی اهواز- آبادان یا اهواز - خرمشهر، این مناطق گوناگون که با اسم‌های مختلفی امروز خودشان را به شما معرفی می‌کنند، این‌ها شاهد بهترین فداکاری‌ها و مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها بوده‌اند.

اعزام هزار دانشجو استان زنجان به اردوی راهیان نور دانشجویی

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به برگزاری راهیان نور دانشجویی استان زنجان، اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان زنجان در دو بازه زمانی اردوی راهیان نور دانشجویی استان زنجان را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانشجویی برادران از ۱۰ تا ۱۵ اسفندماه برگزار می‌شود، ابراز کرد: اردوی راهیان نور دانشجویی خواهران استان زنجان از ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه یک هزار نفر از دانشجویان استان زنجان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند، تصریح کرد: در اردوی راهیان نور دانشجویی برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی با محوریت جهاد تبیین برنامه‌ریزی‌شده است و در تمامی کاروان‌ها مبلغ جهاد تبیین حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مسئولان کاروان‌های راهیان نور دانشجویی استان زنجان و خادمان راهیان نور دوره تخصصی راهیان نور دانشجویی گذرانده‌اند، عنوان کرد: کاروان‌های راهیان نور دانشجویی از یادمان‌های اروند، شلمچه، طلاییه، هویزه، یادمان شهید حسن باقری و فکه بازدید خواهند کرد.

اعزام ۵ هزار نفر از استان زنجان به اردوی راهیان نور

حسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه راهیان نور یکی از عملیات‌های فرهنگی بزرگ در کشور است، اظهار کرد: مردم استان زنجان هرساله در این عملیات فرهنگی بزرگ که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است حضور پرشور داشته‌اند.

معاون اردویی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به هدف برگزاری اردوی راهیان نور، عنوان کرد: هدف از برگزاری اردوی راهیان نور نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص راهیان نور و دفاع مقدس، افزود: رهبری می‌فرمایند: هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند؛ آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند.».

حیدری با اشاره به زمان برگزاری اردوهای راهیان نور استان زنجان، افزود: اردوهای راهیان نور استان زنجان از ۲۰ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا ۲ فرودین ادامه دارد.

وی با اشاره به اعزام ۹ کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب، تصریح کرد: هر کاربران با ظرفیت ۵۰۰ نفر به یادمان‌ها اعزام خواهند شد.

معاون اردویی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه برای اعزام دو کاروان دانش‌آموزی، دو کاروان دانشجویی، ۳ کاروان راهیان نور عمومی، یک کاروان خانواده‌گی، یک کاروان بسیج اقشار برنامه‌ریزی‌شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اعزام ۵ هزار نفر به اردوی راهیان نور انجام‌شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر