logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۹۲۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مجری استانی بنیاد برکت در استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

بنیاد برکت تسهیلات اشتغالزایی خرد و کلان در سطح استان زنجان ارائه می‌دهد

بنیاد-برکت-تسهیلات-اشتغالزایی-خرد-و-کلان-در-سطح-استان-زنجان-ارائه-می‌دهد
مجری استانی بنیاد برکت در استان زنجان با بیان اینکه بنیاد برکت در حال ارائه تسهیلات اشتغالزایی خرد و کلان در سطح استان زنجان است گفت: تسهیلات خرد از ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان و تسهیلات کلان تا سقف ۴ میلیارد تومان ارائه می‌شود.

سعید عصری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بنیاد برکت امسال به استان زنجان ورود کرده است، اظهار داشت: کل شهرستان‌های استان تحت پوشش بنیاد برکت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته چهار شهرستان زنجان، ایجرود، ماهنشان و خدابنده تحت پوشش بنیاد برکت قرار داشت، افزود: در سال جاری طارم، سلطانیه، خرمدره و ابهر نیز اضافه شده است با این حال امسال ۱۷۰۰ پرونده در راستای دریافت تسهیلات از بنیاد برکت به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مجری استانی بنیاد برکت در استان زنجان گفت: طرح‌های کارفرمایی که نوعی از ارائه تسهیلات توسط بنیاد برکت در سطح کلان است در استان زنجان نیز آغاز شده که سقف تسهیلات این طرح‌ها تا ۴ میلیارد تومان می‌باشد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبلغ ۶۱ میلیارد تومان پرونده برای ارائه تسهیلات کارفرمایی آماده معرفی به بانک در سطح استان است، تصریح کرد: ۱۹۶ مورد از تسهیلات از طریق بانک مهر، ۲۰۰ مورد از طریق بانک پارسیان، ۴۴ مورد توسط بانک ملی و پرونده‌های دیگر نیز توسط سایر بانک‌های سطح استان پرداخت شده و در حال حاضر نیز ۴۰۰ پرونده جهت پرداخت تسهیلات به بانک سپه معرفی شده‌اند.

عصری در خصوص رقم تسهیلات پرداختی اذعان کرد: برخی از تسهیلات مربوط به تسهیلات خرد خانگی است که از ۵۰ میلیون تومان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان متغیر می‌باشد که البته رقم این تسهیلات بسته به نوع اشتغال متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به تسهیلات نوع دوم تصریح کرد: تسهیلات مشاغل کارفرمایی تا سقف ۴ میلیارد تومان قابل پرداخت است که بسته به تعداد افراد بیمه شده و اشتغال ایجاد شده و اولویت طرح رقم پرداختی متغیر می‌باشد. 

مجری استانی بنیاد برکت در استان زنجان با بیان اینکه دو مدل طرح برای پرداخت تسهیلات کارفرمایی وجود دارد گفت: برخی از طرح‌های کارفرمایی همچون پوشاک در اولویت قرار دارد که اگر این کارفرما برای ۱۰ نفر اشتغالزایی داشته و بیمه نماید، به ازای دونفر از بیمه شدگان هر یک وام ۳۰۰ میلیون تومانی و برای ۸ نفر باقی مانده وام ۱۵۰ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد. با این حال اگر طرح دیگری همچون خرد ‌سازی لوله که در اولویت نیست با ۱۰ نفر اشتغال درخواست تسهیلات نماید به ازای هر نفر بیمه شده وام ۱۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای درخواست تسهیلات از بنیاد برکت باید اصولی رعایت شود و پس از آن درخواست در کمیته اشتغال که با حضور مجری استانی بنیاد برکت در استان، نماینده جهاد کشاورزی، نماینده سازمان صمت، رئیس اداره کار و تعاون، نماینده فرمانداری برگزار می‌شود مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب اقدامات بعدی در راستای معرفی به بانک در راستای پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

عصری گفت: افرادی که درخواست وام از بنیاد برکت استان داشته باشند باید مجوز‌های لازم، جواز کسب، پروانه تاسیس، مشخصات و مدارک فردی، کارت پایان خدمت، طرح توجیهی کامل در خصوص اشتغال ایجادی، کپی سند محل فعالیت، در صورت اجاره‌ای بودن محل، کپی اجاره نامه را ارایه دهند.

وی ادامه داد: متقاضیان بعد از جمع‌آوری مدارک می‌توانند جهت ارایه درخواست تسهیلات از بنیاد برکت به آقای بابایی در فرمانداری زنجان مراجعه کنند.

عصری گفت: ۱۲ تسهیلگر در سطح استان در حال فعالیت هستند و خوشبختانه موفقیت‌هایی در این راستا در استان حاصل شده است.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : علی ] [ ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ ]
خدا لعنت کنه چند بار رفتم مگه نداریم عزیزان هرکی پارتی داره میگیره
[ نام : مهندس احمد فضلی ] [ ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ]
سلام و عرض ادب بنده از اهالی روستای بوغدا کندی هستم و کار گاه ماشین سازی در این دهستان دایر کره ام پنج ماه پیش درخواست وام برای احیای دوباره این کارگاه داده بودم که متاسفانه مجری این طرح جناب آقای محرمی از انجام وظایف خود با هم دستی و باند بازی دهیار نسبتا محترم یعنی آقای(احمد رضایی) سر باز زده و وعده سر خرمن تحویل ما می‌دهند. البته لازم به ذکر است که تمام قوم و خیش های،جناب دهیار این وام را گرفته اند و هیچ فرصت شغلی ایجاد ننموده و به ریش ملت می‌خندند..از آقای محرمی پیگیر شدم گفتند پرونده شما را فرستادیم تهران انگار با بچه طرف حساب هستند .عاجزانه خواهشمندیم جلو این طرف حق را بگیرید در غیر این صورت به دستور مقام معظم رهبری آتش به اختیارات برابر دزدان بیت المال عمل خواهم نمود. ضمنا خطاب به مسئولین محلی عرض میکنم آیا از سر گذشت پدرانتان پند بگیرید و راه انسانیت ودوستی را در پیش بگیرید .
[ نام : سعید از ابهر ] [ ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ]
باسلام بخدا 2ماهه پروندمون تکمیل شده ولی هنوزم به بانک معرفی نشدیم. از آقای عصری خواهش میکنم رسیدگی کنن
[ نام : علی یوسفی ] [ ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ]
به فرمانداری هم مراجعه کردیم به همین سایتها هم سر زدیم ولی هیچ آبی از این دم یکدستگاه واسه کسی گرم نمیشه الا اینکه یه پارتی داشته باشه یا یه خانم بیوه باشه و بی ... . ۰۹۳۷۰۵۴۷۸۹۸
[ نام : ] [ ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ]
بر پدر دروغگو لعنت چند بار رفتیم گفتین نه
[ نام : اباذر مرادی ] [ ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ]
سلام خسته نباشید من در روستای زنجان چند فرش دستباف راه‌اندازی کردم ازدوره دکتراحمدنژادنام هم داشتم ولی متاسفانه ماهیچ وام اشتغالزایی بهرمند نشدیم آیا الان کمکی به حال مان میشود ما چند تا فرش دستبافت ابریشم داریم اگر در این زمینه به ما کمک کنید ممنون میشویم
[ نام : شیماگنج خانلو ] [ ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ]
برای این ۳۰۰میلیون نیازدارم میخام اشتغال زایی کنم
فرم ارسال نظر