logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۹۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان مطرح شد:

حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از حمایت نظام و انقلاب بود

حضور-پر-شور-مردم-در-راهپیمایی-۲۲-بهمن-نشان-از-حمایت-نظام-و-انقلاب-بود
در خطبه‌های این هفته‌ نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان، حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سفر رئیس جمهور کشورمان به چین و رفتار دو گانه غرب در زلزله ترکیه و سوریه جزو محور‌ها بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان با اشاره به راهپیمایی عظیم مردم در بیست و دوم بهمن امسال و تشکر از حضور مردم، اظهار داشت: ۲۲ بهمن امسال هم برای دوستان و هم برای دشمنان غیرمنتظره بود و نشان از شکست محاسبات دشمن و عدم شناخت دشمن از ملت ایران بود این حضور عظیم ثمره حکمت و سیاست و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی بود این حضور عظیم فاصله بین میدان و فضای مجازی را روشن نمود این حضور هم مظهر جمهوریت نظام بود و هم مظهر مشروعیت نظام.

وی افزود: مردم هر جا لازم باشد در صحنه هستند و مسئولین باید انقلابی عمل کنند و مشکلات موجود در خصوص گرانی و تورم را حل و رفع نمایند. 

امام جمعه ماهنشان به محور بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند:" پیام ملت ایران در شنبه تاریخی حمایت کامل از نظام جمهوری اسلامی بود این حماسه حقیقی پرشور و پر محتوا و نتیجه منحرف نشدن و استقامت ملت در خط انقلاب است و این راه پیشرفت و اقتدار با اتحاد ملی و با نگاه انقلابی به مشکلات ادامه خواهد یافت ...".

وی تصریح کرد: در تبیین این فراز از فرمایشات رهبری راهپیمایی امسال مثل سال‌های گذشته دارای پیام‌های زیادی بود و اصلی ترین پیام راهپیمایی امسال طبق نظر رهبر انقلاب حمایت کامل مردم از نظام وانقلاب بود دشمن در روزها و ماه‌های اخیر با القاء اینکه مردم از نظام رویگردان شده اند مردم با حضور خود اعلام کردند نه تنها رویگردان نشده‌اند بلکه حمایت کامل خود را با حضور حقیقی پرشور و پرمحتوا اعلام کردند و همچنین برخلاف تبلیغات دشمن هیچ انحرافی از طرف مردم در خط انقلاب ایجاد نشده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطر‌نشان کرد: طبق نظر رهبر معظم انقلاب دو نگاه متفاوت نسبت به ضعف ها وجود دارد یک نگاه انقلابی که می‌شود با ضعف‌ها مبارزه کرد و دیگر نگاه ارتجاعی که سازنده نیست وظیفه همه مسئولین نگاه انقلابی به رفع مشکلات وضعف‌ها می‌باشد. 

وی به زلزله ویران کننده جنوب ترکیه و شمال سوریه و تلفات انسانی زیادی که به جا گذاشته اشاره کرد و ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان و انتقاد از استاندارد دوگانه غربی در امدادرسانی به این دو کشور گفت: در امر امدادرسانی و هم در اطلاع رسانی استاندارد دوگانه ایجاد نمودند و این استاندارد دوگانه برگ ننگین دیگری در تاریخ خفت بار غرب در برخورد متناقض با موضوع حقوق بشر و انسانیت رقم زد غرب و آمریکا جنایتکار نشان دادند که حقوق بشر برای آنان ابزاری جهت رسیدن به اهدافشان است و اصلاً بشریت در این بین معنا و مفهومی نداشته و ندار.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به چین که به دعوت رسمی همتای چینی انجام گرفت گفت: این سفر در برهه خاصی از زمان که حضور حداکثری مردم در راهپیمایی انجام گرفت که نشان از حمایت مردم از نظام بوده و رئیس جمهور هم نماینده عموم مردم می باشد این سفر اقتصادی بوده و در راستای تلاش جمهوری اسلامی برای گسترش روابط با شرکای راهبردی منطقه‌ای بوده و این سفر پیامدهای متعددی برای منطقه و دو کشور ایران و چین خواهد بود.

رفتار دوگانه و تبعیض آمیز غرب در برابر زلزله ترکیه و سوریه رسواترین بخش از تمدن سیاه غربی است

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: حضور میلیونی و همراه با افزایش دو برابری در راهپیمایی چهل و چهارسالگی انقلاب و نظام اسلامی، در برخی مناطق شاهد اغتشاشات، حامل پیام مردم ایران مبنی بر حمایت جانانه از نظام اسلامی با وجود بسیاری از مشکلات و دغدغه‌هاست. 

وی افزود: حضور میلیونی و با شکوه مردم در راهپیمایی چهل و چهارسالگی انقلاب و نظام اسلامی، در حالی صورت گرفت که هیچ یک از انقلاب‌ها شاهد چنین رویداد مهم سالانه، آن‌ هم بعد از گذشت، چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب نبوده‌اند. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به حضور انقلابی مردم در راهپیمایی جشن‌های دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم به شهادت رهبر عزیز و قدردان انقلاب،‌ حق انقلاب را به جا آوردند و حالا نوبت مسئولان است که نوکری خود را اثبات و مشکلات و موانع را از پیش پای مردم بردارند. 

وی عنوان کرد: به ویژه از مسئولان انتظار می‌رود نسبت به رفع مشکلاتی از قبیل کنترل تورم که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم بود، اقدام کنند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور اذعان کرد: این راهپیمایی نشان داد که این نظام انقلابی قوی‌تر از گذشته در مسیر خود حرکت می‌کند و تلاش دشمن و هزینه‌های فراوانی که می‌کند، مؤید همین ادعاست. و به تعبیر رهبری معظم انقلاب، اگر این نظام در مسیر قهقرا قرار گرفته بود، هیچ وقت دشمن این هزینه‌ها را انجام نمی‌داد. 

وی گفت: به بیان رهبر معظم انقلاب، ملت بدون احساس خستگی و ناامیدی و بدون خوف از ضربات، تهدیدات و عربده‌های دشمن، راه مستقیم را با حفظ هویت، شخصیت و عظمت خود ادامه داد و در همین مسیر، ۲۲ بهمن امسال به خیابان‌های سراسر کشور آمد و با انگیزه‌های مختلف، استقامت پر معنا و لج کردن با دشمن عنود را نشان داد.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اهمیت سفر آقای رئیسی به چین تصریح کرد: این سفر به دعوت رئیس جمهور چین صورت گرفته است. تمسک به سیاست کلان خارجی اعلامی از سوی رهبری در قالب گسترش ارتباط و مناسبات با کشورهای منطقه به ویژه چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا، از اصلی‌ترین راهکارهای چند سویه کردن ارتباط با کشورها و مقابله با تحریم و تحریک رقبا برای ارتباط با ایران است. 

وی با اشاره به رفتار دو گانه و تبعیض آمیز غرب در برابر زلزله ترکیه و سوریه گفت: رفتار دو گانه و تبعیض آمیز غرب در برابر زلزله ترکیه و سوریه نشان داد که حقوق بشر غربی و آمریکایی، رسواترین بخش از تمدن سیاه غربی است که حقوق بشر هم در این تمدن ابزاری برای جنایت علیه بشریت است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تبیین رفتار دو گانه غربی‌ها در زلزله سوریه و ترکیه عنوان کرد: کمک‌های بیش از ۶۵ کشور جهان به ترکیه سرازیر شده و بنا بر گفته رییس سازمان هواپیمایی سوریه، تعداد اندکی هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه از طرف ایران، امارات متحده عربی، روسیه، پاکستان، عمان، الجزایر، تونس، ارمنستان، اردن، صربستان، ایتالیا و هند به همراه ۳هواپیما از طرف عراق به سوریه اعزام شده‌اند. با احتساب افغانستان، فقط 13 کشور به زلزله زدگان سوریه کمک کردند که البته کمک‌ها به سوریه و ترکیه تفاوت کیفی هم داشت.

سفر رئیس جمهور کشورمان به چین پیامدهای مهمی برای منطقه و دو کشور ایران و چین به همراه خواهد داشت

حجت‌الاسلام حسینی نسب، امام جمعه سلطانیه در خطبه های این هفته نماز جمعه سلطانیه با قدردانی از حضور کم نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن نماد شکست محاسباتی دشمن بود، گفت: دشمنان در اغتشاشات می خواستند مردم را از انقلاب که ۲۲ بهمن نماد آن است جدا کنند اما خون پاک شهدای امنیت و شهدای مظلوم شاهچراغ و ایذه و بصیرت مردم حماسه ۲۲ بهمن را خلق کرد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد دشمنان ملت ایران را نشناختند و با اینکه بارها از ملت ایران سیلی خورده اند اما باز دشمنی می کنند، افزود: دشمن در ۲۲ بهمن از ملت انقلابی و جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی شکست خورد و تفاوت میدان و فضای مجازی را نشان داد و صدای ملت را به رخ دشمنان کشید.

حسینی نسب با اشاره به استیصال دشمنان در برابر انقلاب اسلامی گفت: دشمنان از یک طرف می گویند که انقلاب اسلامی به بن رسیده ولی میلیاردها دلار برای مقابله با آن هزینه می کنند و یا کشوری که از اغتشاشگران حمایت می کرد، سفیر جدیدش را معرفی و استوارنامه خود را به رئیس‌جمهور ایران تقدیم می کند!

امام جمعه سلطانیه با قدردانی از مردم استان و مردم همیشه در صحنه سلطانیه اعم از شهر و روستاها تصریح کرد: مردم نسبت به مسائل فرهنگی از جمله وضعیت حجاب و مسائل اقتصادی از جمله معیشت معترضند اما به اصل نظام اسلامی پایبند هستند و راهپیمایی ۲۲ بهمن هم حمایت از نظام بود و مسئولین باید با رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی از مردم تشکر عملی کنند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به چین که به دعوت رئیس جمهور چین انجام شد، به تشریح اهمیت این سفر راهبردی پرداخت و گفت: چین شریک راهبردی ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فناوری و امنیتی است و هر دو کشور از سوی آمریکا و اروپا تحریم شده‌اند و این تحریم‌ها موجب شده است چین و ایران به دنبال سازوکارها و راهکار مشترک مناسبی برای مقابله با تحریم‌ها باشند.

وی با بیان اینکه این سفر پیامدهای مهمی برای منطقه و دو کشور ایران و چین به همراه خواهد داشت، و آن اینکه فشارهای خارجی نمی‌تواند این مناسبات را تحت تأثیر قرار دهد و چین مناسبات خود با ایران را قربانی روابط غیر راهبردی با کشورهای دیگر نمی کند، گفت: هر چند نزدیکی عربستان به چین صادقانه نیست و برای ایجاد شکاف بین روابط ایران چین است ولی هر کشوری حق دارد با دیگر کشورها روابط داشته باشد و چین نیز هر چند با ایران قرارداد ۲۵ ساله دارد ولی می تواند با دیگر کشورها هم روابط داشته باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر