logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۹۲۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

سفر رئیس جمهور به چین بهترین فرصت برای مقابله با تحریم‌های آمریکا است

سفر-رئیس-جمهور-به-چین-بهترین-فرصت-برای-مقابله-با-تحریم‌های-آمریکا-است-
امام جمعه زنجان گفت: چین و ایران از سوی آمریکا تحریم شدند و این نقطه مشترک بهترین فرصت برای ایستادگی در مقابل تحریم‌های آمریکا است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز نماز جمعه شهر زنجان ضمن دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: ۲۲ بهمن نقطه عطف انقلاب اسلامی است، چراکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب، به جهانیان نشان داد مردم پای انقلاب و آرمان‌هایش هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ماه‌ها پیش در جریان اغتشاشات ادعای از پا در آمدن جمهوری اسلامی را داشتند، افزود: مردم با حضور گسترده و پرشکوه خود در راهپیمایی نشان دادند که در صحنه هستند و خودشان صاحب این انقلاب‌اند.

امام جمعه زنجان در ادامه گفت: ۲۹ بهمن مردم انقلابی تبریز بر ضد رژیم پهلوی قیام و با خون جوانان خود انقلابی جاودانه را خلق کردند. مردم این شهر با قیام خود پرچم ایران را به دست گرفته و مقطعی تاریخی را ایجاد کردند.

وی خاطر‌نشان کرد: ۳۰ بهمن ۱۳۵۷ برای ایران یک روز تاریخی محسوب می‌شود چراکه در این روز سفارت فلسطین در ایران، جایگزین سفارت رژیم صهیونیستی شد.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: شهدای قشر روحانی چند برابر صنوف و اقشار دیگر است. با این وجود یکم اسفند، سالروز شهادت آیت‌الله شهید شیخ فضل‌الله محلاتی به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پکن، اذعان کرد: سفر رئیس جمهور کشورمان به چین و دیدار با همتای چینی خود در راستای تقویت و توسعه روابط راهبردی ایران و چین انجام شد و به دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین با توجه به محورهای سیاسی و اقتصادی و امنیتی دو کشور انجام گرفت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه چین و ایران از سوی آمریکا تحریم شدند و این نقطه مشترک بهترین فرصت برای ایستادگی در مقابل تحریم‌های آمریکا است، گفت: این سفر در زمان مناسبی انجام شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره عفو عطوفانه و پدرانه رهبر معظم انقلاب نسبت به بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر، گفت: این امر یک قدرت نمایی بود و حاکی از اقتدار نظام است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر