logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۹۲۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

پیوند دیانت و سیاست نکته محوری اندیشه امام کاظم(ع) است

پیوند-دیانت-و-سیاست-نکته-محوری-اندیشه-امام-کاظم(ع)-است
رئیس حوزه های علمیه استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائلی که در زندگی امام موسی کاظم (ع) باید مورد توجه قرار گیرد مدت طولانی اسارت این امام بزرگوار است گفت:  این نشان دهنده شفافیت و همراهی سیاست و دیانت بوده و نکته محوری اندیشه امام کاظم(ع) است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با موج رسا; ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) با بیان اینکه زندگی نامه این امام رئوف سرشار از ایمان و محبوبیت است اظهار کرد:  یکی از مهمترین مسائلی که در زندگی امام موسی کاظم(ع) باید مورد توجه قرار گیرد مدت طولانی اسارت این امام بزرگوار است که این نشان دهنده شفافیت و همراهی سیاست و دیانت است. 

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه در اسارت به سر بردن این امام عزیز به مدت طولانی یکی از مهمترین ویژگی‌های زندگی ایشان است اظهار کرد: این ویژگی مهم منشا و الگو برای زندگی همه مسلمانان جهان بوده که در شناخت سیره ائمه مهم و حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه می‌توان به اصل سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما داشت، اشاره کرد بیان کرد: افرادی که می‌خواهند متدین و تابع راستین خط اهل بیت(ع) باشند باید نسبت به اوضاع جامعه و مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور حساس باشند. 

وی عنوان کرد: فلسفه ماندن و زندانی شدن امام موسی کاظم(ع) و اینکه ایشان حاضر به اطاعت از طاغوت زمان خودشان نشدند و از راه و منصب اسلام دوری نگزیدند یکی از مهمترین مسائل انبیای الهی است. 

رئیس حوزه‌های علمیه  استان زنجان با تاکید بر اینکه اسلام یک دین سیاسی است ابراز کرد: حاکمان وقف در زمان امام موسی کاظم(ع) به این مطلب واقف بوده‌اند و از وجود ایشان احساس خطر می‌کردند و سعی در اجتناب مردم از دین اسلام داشتند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر