logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۹۲۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرماندار شهرستان خدابنده در گفت‌و‌گو با موج‌رسا مطرح کرد:

لزوم توجه به صنایع بالادستی و پایین‌دستی محصولات کشاورزی در شهرستان خدابنده

لزوم-توجه-به-صنایع-بالادستی-و-پایین‌دستی-محصولات-کشاورزی-در-شهرستان-خدابنده
فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه باید صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات کشاورزی در شهرستان خدابنده مستقر شوند تا ارزش افزوده محصولات بالاتر رود، گفت: این شهرستان جزو شهرستان‌های پیشرو و اول در تولید علوفه، سیب‌زمینی و گندم است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده دارای ۲۶۴ روستا است که تمام روستا‌ها در امر تولید و تامین امنیت غذایی استان نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ که شرایط آب و هوایی از لحاظ کمیت و پراکندگی میزان بارندگی‌ها مساعد نبود، شهرستان خدابنده و این روستا‌ها توانستند کل نیاز گندم و آرد استان را تامین نمایند.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی تنها یکی از خدماتی است که توسط روستائیان ارائه می‌شود، افزود: در بخش، کشاورزی شهرستان خدابنده جزو شهرستان‌های پیشرو و اول در تولید علوفه، سیب‌زمینی و گندم است.

فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه باید صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات کشاورزی در شهرستان خدابنده مستقر شوند تا ارزش افزوده محصولات بالاتر رود، گفت: در شهرستان خدابنده سالانه ۲۰۰ هزارتن سیب‌زمینی تولید می‌شود که این حجم از تولید نیازمند سردخانه بود که در این راستا سردخانه ۲ هزارو ۵۰۰ تنی احداث شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان شهرستان خدابنده سابقه خوبی در تولید محصول سیب زمینی دارند، خاطر نشان کرد: تعدادی از این کشاورزان به عنوان نمونه در سطح کشور مطرح هستند.

تاراسی با اشاره به اینکه غده بذری سیب‌زمینی به اردبیل، گلستان، اصفهان، همدان، شیراز، گرگان و کرمانشاه ارسال می‌شود، تصریح کرد: در بحث خوراک نیز تبریز، اردبیل، قزوین و زنجان بیشترین استفاده‌کننده سیب‌زمینی شهرستان خدابنده هستند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر