logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۹۱۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان خبرداد:

بدهی ۷۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان

بدهی-۷۰-میلیارد-تومانی-تامین-اجتماعی-به-دانشگاه-علوم‌پزشکی-زنجان
مدیر‌کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: سازمان تامین اجتماعی بخشی از بدهی خود به دانشگاه علوم پزشکی استان را پرداخت کرده و هنوز قریب به ۷۰ میلیارد تومان به دانشگاه بدهی دارد.

به گزارش موج رسا; محمود عزیزخانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان در حال حاضر پوشش ۵۲ درصدی جمعیت کل استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دو قسمت تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت سازمانی برای تامین اجتماعی وجود دارد، در شاخه تعهدات بلند مدت که مستمری رکن اصلی آن است، هیچ بیمه شده‌ای نمی تواند از دو دستگاه مختلف بازنشسته شده و همپوشانی داشته باشد.

مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه مشکلی در خصوص بحث مستمری بگیران نیست، گفت: در بحث خدمات و تعهدات کوتاه مدت که درمان نیز یکی از این شاخه‌هاست، به دلیل اینکه برخی بیمه ها ماده ۲۸ را با تامین اجتماعی ندارند و در قالب مشاغل آزاد هستند برای اینکه بتوانند از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده کنند لازم است تا بابت دریافت خدمات مبالغی را به سازمان پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ مذکور ۹۲ هزار تومان است به همین دلیل برخی از افراد از سازمان خدمات بیمه‌ای دریافت می کنند اما برای خدمات درمان به صندوق‌های دیگر همانند صندوق بیمه سلامت مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی با ۵۰ هزار مرکز دولتی و خصوصی قرارداد دارد و در بحث صیانت مالی از بیمه‌شدگان در حوزه درمان، سیاست کاهش پرداخت را در پیش گرفته است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار پرونده درمان و خدمات تخصصی در خصوص ناباروری زوجین نابارور در سطح سازمان تامین اجتماعی استان وجود دارد، گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریب پشتیبانی صندوق تامین اجتماعی در حدود ۴.۲ رسیده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی توسعه پوشش بیمه‌ای برای افراد جامعه را در دستور کار خود قرار دارد و در سال ۱۴۰۰ یک میلیون نفر را به سبد بیمه‌ای اضافه شده است.

سازمان تامین اجتماعی پیرو دستور مقام معظم رهبری در راستای گسترش چتر بیمه‌ای خصوصا برای اقشار آسیب‌پذیر اقدام به اجرای، طرح بیمه فراگیر خانوار ایرانی نیز کرده است.

وی افزود: یکی از زیر شاخه‌های طرح مذکور، بیمه زنان خانه‌دار است به طوری که زنان و دختران در حد فاصل سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند در این طرح با پرداخت حق بیمه در سه سطح ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد استفاده نمایند. که این نرخ‌ها، فقط مربوط به سهم بیمه شده است و علاوه بر آن، دو درصد نیز سهم کمک دولت است که از بیمه شده مطالبه نمی‌شود و دولت آن را پرداخت می‌کند.

عزیزخانی با اشاره به اینکه تا پایان ابان ماه جاری ۸ هزارو ۳۳۴ نفر بیمه شده زنان خانه‌دار در استان ثبت شده است گفت: با توجه به مزایای این بیمه روز به روز بر تعداد زنان و دختران خانه‌دار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بازه زمانی ۱۸ تا ۵۰ سال نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند، گفت: در صورتی که متقاضی بیش از ۵۰ سال داشته باشد، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه پردازی قبلی داشته باشند.

عزیزخانی تاکید کرد: دانشجویان برای برخورداری از حمایت‌های تامین اجتماعی ضروری است، در سامانه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان از هر دانشگاه و در هر ترم و مقطعی می‌توانند در طرح بیمه دانشجویان ثبت نام کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بیمه دانشجویی برای بازنشستگی و از کارافتادگی شخص دانشجو است یادآور شد: اما دانشجویان می‌توانند در صورت تایید کفالت، افراد تحت تکفل خود را نیز تحت پوشش قرار دهند که در این صورت برای تحت پوشش درمان قرار گرفتن، باید مبلغ سرانه درمان برای هر فرد پرداخت شود.

وی بیان کرد: ۷۵۰ نفر از دانشجویان استان زنجان نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

عزیزخانی در ادامه در ارتباط با بدهی شرکت روغن نباتی جهان به سازمان تامین‌اجتماعی، بیان کرد: شرکت روغن‌نباتی جهان، ۱۵ میلیارد تومان به سازمان تامین‌ اجتماعی بدهکار است.

وی در ارتباط با سوال دیگری در ارتباط با بدهی اداره‌کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان به دانشگاه علوم‌پزشکی استان بیان کرد: بدهی اداره‌کل سازمان تامین اجتماعی استان به دانشگاه علوم پزشکی زنجان تا خرداد ماه جاری تسویه و ۷۵ میلیارد تومان اوراق به دانشگاه تحویل داده شده است.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان بیان کرد: ۳۲ میلیارد تومان نیز به‌صورت نقدی به دانشگاه پرداخت شد و در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی قریب به ۷۰ میلیارد تومان به این دانشگاه بدهی دارد که باید پرداخت شود.

عزیزخانی در ارتباط با وضعیت مستمری‌بگیران اداره‌کل تامین اجتماعی استان زنجان، ابراز داشت: از ابتدای امسال وام پرداختی به این قشر افزایش یافته است به طوری که تسهیلات از ۷ میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲۱۰۰ مستمری‌بگیر برای دریافت وام ثبت‌نام کرده بودند گفت: ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار مستمری بگیران استان قرار گرفت. 

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان بیان کرد: در سال جاری ۴۴۷ نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران در طرح کرامت رضوی قرار گرفته و به مشهد مقدس اعزام شدند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر