logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۹۱۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]

وصیت نامه شهید امیرعلی رفیعی

وصیت-نامه-شهید-امیرعلی-رفیعی
وصیت نامه شهید امیرعلی رفیعی شهید زنجانی را ادامه می‌خوانید.

به گزارش موج رسا; امیرعلی رفیعی فرزند حاج اسماعیل رفیعی در سال ۱۳۴۴ در زنجان به دنیا آمد. مادرش یکی از ذاکرین دربار با عظمت ابا عبدالله الحسین (ع)بود و پدرش کشاورز زحمت کش در روستای سجاس. شهید امیر علی رفیعی دوران ابتدایی را با موفقیت به پایان رسانید و سپس در کلاس راهنمایی مشغول تحصیل گردید.

وی از طفولیت به کارهای جنگی علاقه کامل داشت و اکثراً تمرینات با پدرش انداختن تفنگ کوچک پلاستیکی انجام می داد تا اینکه در نزدیکی های انقلاب که مردم در تظاهرات شرکت می‌کردند وی یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات بود یک روز که در مسجد ولی عصر مشغول گوش کردن به سخنرانی‌های رضوانی بود گارد به مسجد ریخت که اکثر مردم را متفرق ساخته بودند ولی در زیز زمین مسجد پنهان شده بود.

در اوایل انقلاب با شور شوق تمام در پایگاهها شرکت می نمود تا اینکه جنگ ایران و عراق شروع شد که وی به آرزوی خودش رسید و عازم جبهه شد که در اکثر عملیتها در جبهه بوده است و پس از مدتها خدمت در پناه یکی از اعضاء فعال رده بالای لشگر محمد رسول الله بوده است وی در طول مدت طولانی که در جبهه ها بود هر وقت به مرخصی می‌آمد فقط لباس مخصوصی داشت به رنگ سفید که مشغول عبادت شد وبه دنیا و مال دنیا اهمیت نمیداد و قبل از پایان مرخصی چون عشق جبهه در سرش بود سریعاً مراجعت می‌کرد که در ۲۴ سالگی در سال ۱۳۶۶ در عملیات نصر ۳ به درجه شهادت نائل گردید در مراسم عزاداری وی که از فرماندهان لشگر محمد رسول الله از تهران منزل شهید تشریف آورده بودند خاطرات جالبی از وی تعریف می کردند او را یکی از فعالترین آن لشگر تعرف می کردند اشان می فرمودند شهیدامیر علی رفیعی در جنگ تن به تن با عراق ها پیروز شد و هر وقت که زخمی می شد اهمیت نمی داد و مجدداً با قوای بیشتری مشغول جنگ می شد. شهید امیر علی رفیعی نامزد داشت که قرار بود به خانه بیاورد ولی قبل از آوردن به خانه به درجه شهادت نائل گردید.

وصیت نامه

پس از درود فراوان بر خمینی روح خدا و فرمانده کل قوا و سلام و درود بر شهدای صدر اسلام ، تا کنون و بخصوص ۷۲ مظلوم کربلای حسین (ع) و سلام و درود بر ۷۲ مظلوم کربلای ایران به سرداری مظلوم شهید دکتر بهشتی و سلام و درود بر شهدای به خون خفته انقلاب اسلامی ایران بخصوص شهدای به خون غلتیده جنگ تحمیلی و سلام و درود بر پیروان راستین امام امت ،« جنگ ، جنگ تا رفع کل فتنه از عالم»

سلام علیکم جمیعاً

انسان بیهوده آفریده نشده و در آفرینش انسان هدفی بس بزرگ در کار است و آن انتخاب راه حق از میان تمام راهها و بندگی و تسلیم خدا از میان تمام انواع بندگی‌ها و تسلیم‌هاست.

برای آنکه انسان در هدفش موفق شود تمام امکانات طبیعی را برای او قرار داده ایم و همه چیز را مسخرش نمودیم.

به او هشدار دادیم که کار نیک و بد در هر شرایط به هر مقداری که باشد مورد حساب و مد نظر قرار می گیرند . انسان در گرو عمل خویش است . حتی از گوش و چشم و دل انسان از شنیدنی و گفتنی و مال و فکر کردن باز پرسی می شود . و خداوند پاداش نیکو کاران را ضایع نمی کند و این جواب خداوند بوسیله پیامبران است ای خدای مهربان و بخشنده از تو سپاس گزارم که این لیاقت را هم به من دادی و مرا جزء بندگان خوب و بهشتی خود قرار دادی که چنانچه از میلاد پیامبران و امامان معصوم تا یازده امام که همه اینها شهید شدند و از قرنها پیش هم همچنان این میهمان پذیری تو ادامه دارد.

من با ایثارگران پاسدار و بسیج آشنا بودم هنگام عملیات این عیزان عاشقانه و مظلومانه با شوق و ذوق آرزوی پیروزی و شهادت می کردند و می گفتند : از ما بدی دیدی ببخش و حلالمان کن آری عزیزان اینها می‌دانستند از کجا آمدند و به کجا خواهند رفت. فردای آن روز میدیدی همین افراد شهید شدند . بله اینها خودشان می دانند کی هستند و کی خواهند رفت و میهمان چه کسی هستند ولی ظاهر نمی کردند شما عزیزان مزار شهدا را بنگرید و تماشا کنید الان دارم این وصیتنامه را می نویسم مدتی است که مکروهات غیبت و حرام را ترک کرده ام و کارهای حلال و خداپسندانه را انجام می دهم حالا در خودم احساس چیزی را می کنم و خودم هم شوق و اشتیاق فراوانی دارم.

خدا خدا می کنم که خدایا گناهکارم حالا گناهکارم ای خدا تو توبه پذیر و مهربان هستی.گناه مرا هم عفو کن و اگر مصلحت میدانی شهادتت را در راهت نصیبم گردان . همه خواهند رفت روز جزا فرا خواهد رسید ای خدا می‌ترسم بمانم گناهانم زیاد شود و مهر بر قلبم زنی و کور شوم دیگر بیچاره می‌شوم دیگر به چه کسی پناه ببرم؟ دردم را با چه کسی بگویم؟ و با کی صحبت کنم؟ پس تا گناهم بیشتر نشده این میهمان حقیر و عاشق شهادتت را به درگاهت بپذیر. چنانچه سایر شهدا را پذیرفتی. و الان در بهشت زنده هستند و ملائکه دور آنها می‌چرخند. ای وای بر ما که قرآن چه می‌فرماید؟ ما غافل هستیم.

ای آنانکه ایمان آوردید غافل نگرداند شما را اموال شما و نه اولاد شما، از فکر خدا و هر کسی این فکر را بکند پس ایشان زیان‌کارانند و انفاق کنید از آنچه روزی داده‌ایم شما را پیش از آنکه بیاید یکی از شما را مرگ پس گویند

ای پروردگارا من اگر پس و عقب انداز مرا تا مدتی پس صدقه بدهیم و بشوم از نیکان و هرگز پس نیندازد خدا نفسی را هرگاه بیاید مدت او و خدا آگاه هست به آنچه می‌کنید. سوره منافقین آیه ۱۱-۸

و ای خدای بزرگ از تو سپاسگزارم که چون زیستن را به من آموختی و ای عزیزان و ای برادران و خواهران آیا مرگ نیست؟ بله مرگ هست برای هر بشر که خداوند متعال هر چه بخواهد در سرنوشت بنده اش تغییر و تحول می‌دهد و می‌داند کی زنده کند و کی بمیراند و کی داخل آتش و کی وارد بهشت کند؟ بلاخره جای هر انسانی پس از مرگ قبر است همان قبر تنگ و تاریک و بلاخره یک روز هم همه در آنجا خواهند خوابید.

آیا دریاها آسمانها آفتاب و مهتاب انسانها گیاهان کره خاکی این دنیا موجودات خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها خود بخود بوجود آمده‌اند؟ خیر با اراده و قدرت الهی است البته اینها را که نوشتم فیلسوف و متفکر نیستم و منظور پند و نصیحت نیست.

اگر قبول کنید من حقیرترین و کوچکترین برادر شما هستم امیدوارم که آنان که از من بدی دیدند حلالم کنند. و اگر کسی طلبی از من دارد که من نمی‌دانم از خانه و از پول خودم بگیرد. امیدورام در راه خدا باشیم و کم کاری نکنید.

آخر، بازگشت بسوی خداست. آقا امام زمان(عج) هم اعمالمان را نظاره می‌کند.

خدایا این رهبر همیشه مبارز را تا ظهور حضرت مهدی نگهدار. ای مردم دلاور پیام شهیدان کربلای حسینی را که در عراق خفته‌اند و شهدای کشور خونین ایران پیام‌شان اینست که از اسلام دست برندارید و همیشه از حق مظلوم دفاع کنید و از امام امت دست بر ندارید وحدت کلمه را حفظ کنید در راهپیمایی‌ها شرکت نمائید. و در عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) شرکت جوئید.

پشتیبان معلولیت حزب ا… و در خط امام و با تقوی باشید به دشمنان اجازه ندهید به صف فشرده شما راه یابد بلی پیامشان این است که ذکر شد. ای دشمنان داخلی و خارجی‌ منافقین کور دلی مستکبرین و ای گران فروشان و ای شایع کنندگان فساد به خود آئید شما نمی‌دانید هم در این دنیا و هم در آخرت دلیل هستید. به خود آیید تا دیر نشده توبه کنید و خداوند توبه پذیر است باید ببخشید که صحبت طولانی شد.

از خانواده خود بخصوص از مادرم می‌خواهم اصلا گریه و زاری نکنید مانند سایر خانوداه‌های معظم شهدا دلیرانه و خوشحال از میهمانان پذیرائی کنید. آنروز برای من عید و تولد است از سایر وابستگان تقاضا دارم صبر را پیشه کنند و حافظ خون شهدای اسلام باشند و باعث آبرو ریزی نشوند.

ای مردم شهید پرور و ای امت بزرگ پیام من ناقابل اینست که امام را تنها نگذارید اسلام آخرین دین خداست و حنیف است شما با خدا باشید و خدا هم با شما است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر