logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۹۱۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت و مفهوم قدرت را در دنیا تغییر داد

پیروزی-انقلاب-اسلامی-هندسه-قدرت-و-مفهوم-قدرت-را-در-دنیا-تغییر-داد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل هندسه قدرت و مفهوم قدرت را در دنیا تغییر داد، گفت: دو اتفاق مهم در کشور رخ داد که شاید از دید بسیاری از مردم ما به دلیلی که روشن است، دور مانده باشد.

به گزارش موج رسا; سردار غلامرضا سلیمانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ دستاورد‌های فراورانی داشت، برخی از دستاورد‌ها مانند ساقط شدن رژیم پهلوی، خارج شدن ایران از سلطه آمریکا کاملا به چشم می‌آمد.

وی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی رژیمی بود که بعد از انحراف انگلیسی‌ها در نظام مشروطیت ایجاد شد، افزود: یک اصل مهم از مبارزات ایران در رسیدن به عدالت و آزادی سرکوب شد و با یک برنامه پیچیده برای اولین بار در تاریخ کشورمان بیگانگان برای ملت بزرگ ایران پادشاه تعیین کردند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رضا خان فردی نظامی بود گفت: یک فرد کاملا مستعد برای سرسپردگی را برای مقدرات این ملت حاکم کردند.

وی اذعان کرد: در گذشته چنین چیزی در تاریخ کشور ما سابقه نداشت. پادشاهان قاجار، پادشاهان زند، پادشاهان صفوی یا دیگر پادشاهان با تکیه بر قدرت ایلی و یا با اعتلاف با بخشی از ایل‌ها یک دوره جنگ را ایجاد و یک سلسه تاسیس می‌کردند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ معاصر ایران در دوره‌ای که ملت ایران به آگاهی رسیده بود و به دنبال عدالت و آزادی بود و علما در میدان مبارزه در دوران مشروطیت و حتی بعد از دوران مشروطیت حاضر بودند؛ انگلیس‌ها در کشور ما پادشاه تعیین کردند این اتفاق در کشور‌های دیگر و در سایر سرزمین‌ها نیز افتاد و از همین مسیر ملت‌ها تحقیر و چپاول شدند، بر مقدرات ملت‌ها مسلط شدند. با این شرایط دوره تلخی برای ملت‌ ایران سپری شد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید پیشرفت‌هایی که کشور ما در طول این سال‌ها به آن دست یافته‌ است تبیین شود اذعان کرد: کشور ایران تصاویر ماهواره‌ای در اختیار دارد که مردم به راحتی می‌توانند از تصاویر ماهواره‌ای، استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ماهواره‌های که در مدار لئو قرار گرفته ما را به فناوری‌ پرتاب ماهواره مجهز کرده است، گفت: این قدرت تنها در اختیار چند کشور قرار دارد و ایران یکی از آن‌هاست. 

وی بیان کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی با قدرتی که پیش از انقلاب وجود داشت آیا قابل مقایسه است؟

سردار سلیمانی با طرح این سوال که قبل از انقلاب چه شرایطی چه کسانی برای ایران سد سازی انجام می‌دادند؟ افزود: ملت بزرگ ایران در حال حاضر دومین قدرت سد ساز دنیا است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران رتبه سوم تربیت مهندسین را دارد، بیان کرد: مهندسی امر بسیار مهمی در سازندگی کشور است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ریشه کنی بی‌سوادی در کشور بیان کرد: میزان تحصیل‌کردگان از ۳۸ درصد قبل از انقلاب به ۹۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های بین‌المللی بار‌ها جمهوری اسلامی ایران را تشویق کرده‌اند گفت: در زمینه بهداشت و درمان از طریق سلول‌های بنیادی کشورمان به پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای دست یافته است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در زمینه انرژی، گاز، فناوری‌های مخابراتی، جاده‌ها، آبرسانی پیشرفت‌ها چشمگیر بوده است، خاطر نشان کرد: علی‌رغم تمام سنگ‌اندازی‌ها، فتنه‌ها، جنگ ۸ ساله، تحریم‌های گسترده اقتصادی، بکارگیری وحشیانه‌ترین تحریم‌ها در تاریخ علیه کشور ما اما ملت ایران پیروز میدان بوده اند و تمام این‌ها به این دلیل است که ملت ایران در انقلاب اسلامی اقدامات بزرگی انجام داده است.

وی بیان کرد: علاوه بر بیرون راندن رژیم دست‌نشانده، کشور از سلطه آمریکایی‌ها نیز خارج شد که این‌ها از دستاورد‌های آنی و سریع انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل هندسه قدرت و مفهوم قدرت را در دنیا تغییر داد، گفت: دو اتفاق مهم در کشور رخ داد که شاید از دید بسیاری از مردم ما به دلیلی که روشن است، دور مانده باشد و در کانون توجه قرار نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در تمدن غرب هم‌اکنون هیچ گونه نظریه‌ی جذابی وجود ندارد، گفت: نظریه لیبرال دموکراسی نیز در نهایت ابطال شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی گفتمان جذاب و جدیدی را در دنیا منتشر کرده است، بیان کرد: این موضوع به سرعت پیشرفت کرد و مورد اقبال واقع شد، بنابراین اصل جدیدی در بهمن سال ۵۷ آغاز شد با این تفاوت که بشر در سایه هدایت الهی به استقلال و آزادی دست یابد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه تلاش کرد تا در مقاطع مختلف این آغاز را متوقف نماید بیان کرد: حتی اتفاقات اخیر ناشی از فتنه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در مسیر متوقف کردن ملت ایران و خاموش کردن حرکت انقلاب اسلامی بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: دهه فجر دهه شعف برانگیز و شادی‌آور برای تمام مسلمانان جهان و ملت ایران است و در این راستا استان زنجان نیز جز برترین استان‌ها در میهن اسلامی است.

مشکلات در برابر ظرفیت‌های کشور ناچیز است

وی با بیان اینکه ۴۴۲ پروژه محرومیت‌زدایی و سازندگی و خدمت رسانی در استان بهره‌برداری می‌شود، گفت: طبیعتا مشکلاتی که وجود دارد در برابر ظرفیت‌ها بسیار ناچیز است، باید تمام نرم‌افزارهای لازم برای از بین بردن مشکلات به کار ببریم و با بسیج همه ظرفیت‌ها و با روحیه جهادی مشکلات را حل نماییم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی نیز در تلاش برای حمایت هستند و در این راستا وظیفه دارند، افزود: در مسیر اعتلای راهبردی محصولات کشاورزی، خودکفایی در تولید گوشت قرمز، در تقویت پروژه‌های آبخیزداری اقدامات بسیاری انجام شده و در سال پیشرو در بخش‌های مختلف کشاورزی و آبخیزداری با همکاری دستگاه‌های مسئول در استان پروژه‌های دیگری آغاز خواهیم شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر