logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۹۱۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
همزمان با ایام‌الله دهه فجر:

پایانه صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان افتتاح شد

پایانه-صادرات-محصولات-کشاورزی-استان-زنجان-افتتاح-شد
پایانه صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان که اثر گذار در بهبود بازار‌رسانی محصولات، کاهش تورم، کاهش دور‌ریز میوه و افزایش میزان صادرات خواهد بود همزمان با ایام‌الله دهه فجر در زنجان افتتاح شد.

به گزارش موج رسا; افتتاح میدان میوه و تره بار جدید زنجان در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار و زیربنای ۳۰ هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴ هزار رو ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است.

میدان جدید علاوه بر امکانات جدید و مدرن برای عرضه انواع میوه و تره‌بار دارای سردخانه بزرگ بالا صفر و زیر صفر بوده که باعث کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می‌شود.

با افتتاح بخش میدان میوه و تره بار پازل بخش بازار‌رسانی، راه اندازی و زنجیره ارزش محصولات کشاورزی تکمیل می‌شود.

این مجموعه اشتغالزایی حدود ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم خواهد کرد.

همچنین با افتتاح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی که شامل واحد سورت و بسته‌بندی انواع میوه و تازه جهت آماده‌سازی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی برای عرضه داخلی و بین المللی بوده همزمان تولید میوه خشک که رسالت تبدیل محصولات درجه ۳ را به انواع میوه و سبزیجات خشک با ارزش افزوده بالا دارد مورد بهره‌برداری فرار می‌گیرد.

یکی از دغدغه‌های کشاورزان میوه و تره بارفروشان نگهداری محصولات و عرضه در زمان مناسب است اما وجود سردخانه ۴ هزارو ۵۰۰ تنی مجموعه در این زمینه کمک‌رسان باغداران و کشاورزان برای نگهداری بهینه محصولات‌شان خواهد بود.

افتتاح پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نماد دوستی دولت با سرمایه‌گذاران است

محسن افشارچی در آیین افتتاح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: جنس افتتاح این پروژه با پروژه‌های دیگر متفاوت است.

وی با بیان اینکه این پروژه گره‌های متعدد در راه‌اندازی داشت افزود: افتتاح این پروژه نشان از گره‌گشایی دولت است و این پروژه نماد دوستی دولت با سرمایه گذاران است.

 استاندار زنجان با بیان اینکه در این پروژه اولویت اشتغال و سرمایه‌گذاری نیست، گفت: اولویت اصلی در این پروژه افزایش حجم صادرات است و انتظار داریم این که این مجموعه در حجم صادرات محصولات کشاورزی و کاهش تورم میوه و تره بار تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسایل اثر گذار بر تحریم این است که عرضه بالا و تقاضا محدود باشد، بیان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع می‌باشد که بخش خصوصی می‌تواند کار را از روی زمین بردارد.

افشارچی اذعان کرد: این پروژه از نظر بنده حائز اهمیت است و انتظار متفاوتی از آن دارم و باید حداکثر استفاده را از آن برد.

استاندار گفت: کم بودن تعداد مراکز عرضه میوه و تره بار یکی از مسائل تاثیر‌گذار در تورم این محصولات است. که با افتتاح این پروژه و افزایش مکان‌های عرضه، امیدواریم تورم میوه به حداقل برسد.

با مدیریت در بخش کشاورزی مصرف آب باید ۱۰ درصد کاهش یابد

روح‌الله حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم بیان کرد: در راستای افتتاح پروژه‌های کشاورزی در استان اعتبار ۷۵۶ میلیارد تومانی صرف شده و برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

وی عنوان کرد: بخش کشاورزی با چالش‌هایی از جمله کمبود آب و کاهش کیفیت خاک مواجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: ۲۰ پروژه آب و خاک در ارتباط با آبیاری تحت فشار در راستای مدیریت بهینه آب و خاک طراحی شده است، طرح‌های تولید دامی که ۶ پروژه بوده و در راستای تکمیل زنجیره تولید اتفاق افتاده است، طرح‌های صنایع کشاورزی، سردخانه، فراوری زیتون، سیلوی نهاده‌های دامی با رویکرد مدیریت تولید و ارزش افزوده بیشتر طراحی شده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه پایانه صادراتی با هدف عرضه محصولات کشاورزی و ایجاد مرکز پشتیبانی طراحی شده است، گفت: این پایانه دارای بخش‌های مختلفی است.

حسنی بیان کرد: بزرگترین اقدام سازمان جهاد کشاورزی در رابطه با مدیریت مصرف آب است تا بتوانیم ۱۰ درصد از مصرف آب در بخش کشاورزی را کمتر و در راستای تولید بیشتر به کار بگیریم.

اولین قرار داد صادرات ماهی منجمد به روسیه منعقد شد

عبدالله اسماعیلیان، مدیر عامل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان در این مراسم اذعان کرد: این پروژه در ۲۰ هکتار زمین در حال اجرا است که ۱۰ هکتار از آن به میدان میوه و تره بار اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: با افتتاح این پروژه بسیاری از مسائل بخش کشاورزی همچون صادرات محصولات کشاورزی، عرضه مستقیم میوه بهبود خواهد یافت و اثر گذار بر کاهش تورم میوه خواهد بود.

وی بیان کرد: اولین قرار داد فروش ماهی منجمد با روسیه برای ۵ سال با ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه کلا به با جذب سرمایه‌گذاری خصوصی انجام شده است گفت: برای این پروژه تاکنون هیچ تسهیلاتی از هیچ ارگانی اخذ نشده است.

مدیر عامل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: برای تولید زیتون فرابکر نبز برنامه‌ریزی وجود دارد و مقرر است دو شرکت دانش‌بنیان کشاورزی نیز در مجموعه مستقر شود.

وی گفت: در بخش تابلوگذاری نیاز به کمک و همراهی شورا و اعضای شهر را داریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر