logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۹۱۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه زنجان خبرداد:

رشد ۳۲۷ برابری تعداد دانشجویان استان زنجان بعد از انقلاب اسلامی

رشد-۳۲۷-برابری-تعداد-دانشجویان-استان-زنجان-بعد-از-انقلاب-اسلامی
رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به تحصیل تنها ۱۲۲ دانشجو در دوران پهلوی در استان زنجان، گفت: تعداد دانشجویان استان زنجان در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجو است.

جلال بازرگان در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه قبل از انقلاب در دانشگاه زنجان فقط ۱۲۲ دانشجو در ۳ گرایش در حال تحصیل بودند که این دانشجویان فقط در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کردند، اظهار کرد: اکنون حدود ۱۰ هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد، و دکتری در حال تحصیل هستند. 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط ۳ گرایش در دانشگاه زنجان تدریس می‌شد که امروز به ۲۵۹ گرایش افزایش داشته است، ابراز کرد: تعداد استاید و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان از ۷ نفر به ۴۱۱ نفر افزایش داشته است. 

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه تعداد دانشجویان ۱۲۲ نفری استان زنجان به ۴۰ هزار دانشجو در استان افزایش داشته است، تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها مرکز آموزش تحصیلات عالی دانشگاه زنجان بود که امروز علاوه بر اینکه یک دانشکده دانشگاه زنجان به ۴ دانشکده افزایش پیدا کرده است؛ دانشگاه‌های آزاد و پیام نور و علمی کاربردی با تعداد زیادی از مراکز و واحدهای آموزشی و مراکز دانشگاه غیر انتفاعی به سیستم آموزش عالی استان اضافه شده است. 

وی با بیان اینکه تنها دانشکده کشاورزی زنجان و هنرستان زنجان که فقط در مقطع کاردانی دانشجو می پذیرفت به ۶ دانشگاه بزرگ در زنجان افزایش داشته است، عنوان کرد: تمامی توسعه سیستم اداری و زیرساخت های کشور به دست آموزش عالی نظام اسلامی محقق شده است و حیات ساختار اداری کشور وابسته به سیستم آموزشی عالی نظام اسلامی است. 

بازرگان با بیان اینکه بعد از انقلاب دانشگاه ها بستر حضور و تحصیل تمامی آحاد مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه را محقق کرده است، افزود: انقلاب اسلامی تحصیلات عالیه را از انحصار آقازادگان و مرفهین خارج کرد و قشر ضعیف جامعه نیز به درجات عالی تحصیلی و اداری بعد از انقلاب دست پیدا کرده اند. 

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه به برکت توسعه دانشگاه‌ها در کشور بعد از انقلاب کشور به پیشرفت‌های علمی خوبی دست پیدا کرده است، ادامه داد: بعد از انقلاب از قشر ضعیف جامعه پزشکان، متخصصان و دانشمندان زیادی تربیت شده‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر