logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۹۱۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس خانه احزاب استان زنجان:

انسجام و وحدت بزرگترین راه حل مبارزه با چالش‌های درونی نظام است

انسجام-و-وحدت-بزرگترین-راه-حل-مبارزه-با-چالش‌های-درونی-نظام-است
رئیس خانه احزاب استان زنجان با بیان اینکه در این شرایط انسجام و وحدت بزرگترین راه حل مبارزه با چالش‌های درونی نظام است، گفت: همه باید به این نکته توجه داشته باشند اما متاسفانه عده‌ای با دمیدن بر آتش درونی فضای سیاسی جامعه را دستخوش التهاب می‌کنند.

به گزارش موج رسا; اکبر عباسی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان با بیان اینکه پیش نیازهای کارآمدی و اخلاق در سیاست به عنوان یک ضرورت استراتژیک است، اظهار داشت: اگر نگاهی به شرایط کنونی کشور در عرصه سیاسی داشته باشیم نشان می‌دهد که اهمیت درک شرایط موجود متاسفانه هنوز برای مسئولان و فعالان سیاسی مشخص نشده است.

وی افزود: با نگاه به عملکرد‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی به این موضوع پی می‌بریم که ضرورت ارائه راه عاجل و موثر برای حل مسئله کارآمدی هنوز دغدغه و اولویت اصلی در عرصه سیاست کشور نیست و جایگاهی ندارد.

رئیس خانه احزاب استان زنجان گفت: امروز فضای سیاسی به جای اینکه محل هم‌اندیشی، کار و تلاش و هماهنگی و راه‌ رسیدن به افق‌های بالاتر باشد به محلی برای منازعات بی سرانجام سیاسی و گروهی تبدیل شده است و متاسفانه چالش‌های جدید به چالش‌های موجود اضافه شده است‌.

وی بیان کرد: امروز سیطره علایق و منافع سیاسی ما باعث به حاشیه رفتن منافع بلند مدت در مسائل عالی نظام شده است.

عباسی با بیان اینکه رفتار برخی چهره‌های سیاسی به گونه‌ای رقم خورده است که گویا هیچ هدفی به جز کسب قدرت آن هم به هر قیمتی ندارند، ادامه داد: عده‌ای بدون درک شرایط چنان به طبل تفرقه می‌کوبند که انگار هیچ نقطه مشترک و مبانی وحدتی میان ما وجود ندارد در صورتی که انقلاب متعلق به همه ما مردم است و به قشر خاصی تعلق ندارد.

وی با بیان اینکه در این شرایط انسجام و وحدت بزرگترین راه حل مبارزه با چالش‌های درونی نظام است، گفت: همه باید به این نکته توجه داشته باشند اما متاسفانه عده‌ای با دمیدن بر اتش درونی فضای سیاسی جامعه را دستخوش التهاب می‌کنند که اتفاقا بزرگترین خواست دشمن نیز همین است.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با بیان اینکه نمی‌شود در این کشور زندگی کرد ولی از زوایا و استراتژی ‌آن بی‌خبر بود، بیان کرد: امروز ما در یک جنگ رسانه‌ای شناختی هستیم باید همه به این موضوع حساس باشند، چراکه امروز جنگ نرم یکی از کارآمدترین، کم هزینه‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین جنگ‌ها است.

 وی با بیان اینکه انواع جنگ نرم علیه امنیت ملی ایران به کار گرفته شده است و نمونه آن جنگ رسانه‌اس اخیر است، گفت: حتی قرار دادن نام سپاه به عنوان تروریست و تحریم سپاه جز ادامه جنگ ترکیبی اخیر بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه نظام انقلاب اسلامی دست‌آوردهای بی‌شماری دارد گفت: یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که سرمایه‌گذاری در هر کشوری رخ می‌دهد با توجه به زیرساخت‌ها انجام می‌شود و در این راستا توسعه‌ راه‌ها برای یک استان و کشور بسیار حیاتی است که از این ظرفیت استان زنجان به میزان زیادی برخوردار است. به طوری که ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه و ۷۵۰ کیلومتر راه‌های فرعی روستایی به برکت نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده است.

وی با اشاره پیشرفت استان زنجان در عرصه علم یادآور شد: پیش از انقلاب تنها یک دانشکده کشاورزی در استان فعال بود اما در حال حاضر ۱۲ دانشگاه با بیش از ۳۵ هزار دانشجو فعال است که همگی به برکت نظام و انقلاب و شهدا بوده است.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با اشاره به پیشرفت در عرصه پزشکی یادآور شد: در گذشته کلا پزشکان هندی و پاکستانی در زنجان مستقر بودند اما با پیشرفت‌هایی که حاصل شده شرایط به طور کامل تغییر یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نظامی علی‌رغم تحریم‌ها به پیشرفت‌های مهمی دست یافته‌ایم گفت: موشک‌های نقطه زن، پهباد‌ها از پیشرفت‌های کشورمان است و ایران به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر یکی از صادر کننده‌های پهباد شده است.

عباسی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه‌های سد سازی، گازرسانی و آب رسانی به روستا‌ها به برکت خون شهدا و انقلاب است، اذعان کرد: باید کار جهادی را تببین کرد و این امر یک فریضه واجب در سطح کشور است.

رئیس خانه احزاب در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۵۰ حزب در خانه احزاب استان زنجان، فعال هستند که اکثریت اصلاح طلب، و بقیه اصولگرا و مستقل هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دخالت خانه احزاب در انتخاب و پیشنهاد مدیران استانی، گفت: خانه احزاب هیچ نقشی در انتخاب و پیشنهاد یک مدیر یا مسئول نداشته است. 

عباسی همچنین در پاسخ به سوال موج‌رسا مبنی بر نقش احزاب در آرام‌سازی اغتشاشات اخیر بیان کرد: خانه احزاب نیز در این راستا تلاش خود را به کار گرفت و فعال بود.

وی افزود: اغتشاشات با برنامه چندین ساله دشمنان در حال پیشروی بود، چراکه برای رسیدن به هدف خود در منطقه فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای انجام شده بود و جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ملت ایران به راه افتاده بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر