logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۹۱۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تولید انرژی‌های نو به صورت توزیع یافته از برنامه‌های مهم استان شود

تولید-انرژی‌های-نو-به-صورت-توزیع-یافته-از-برنامه‌های-مهم-استان-شود
استاندار زنجان گفت: تولید انرژی‌های نو به صورت توزیع یافته باید تبدیل باید تبدیل به یکی از برنامه‌های مهم در استان شود.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت توزیع برق زنجان، با اشاره به اینکه تولید انرژی توزیع یافته باید تبدیل به یکی از برنامه‌های مهم در استان شود، اظهار داشت: کل کشور به سوی صنایع خود تولیدکننده در حرکت است بنابراین باید سعی شود تا صنایع بزرگ از شبکه تولید رسمی کشور مستقل شوند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم از راه دور مصرف را در دانه‌بندی‌های ریز کنترل نماییم، گفت: اگر بتوانیم داده‌ها را در دراز مدت جمع‌آوری نماییم می‌توانیم مصرف را نیز متناسب با آن بهینه کنیم.

استاندار با بیان اینکه باید به سمت تولید انرژی نو حرکت کرد یادآور شد: افراد با سرمایه‌های کم نیز می‌توانند در تولید انرژی نو سهمیم باشند.

افشارچی با اشاره به اینکه درصد مصرف آب شرب روستایی و شهری تقریبا به یک میزان است، اذعان کرد: تنها ۳۰ درصد جمعیت استان روستایی و ۷۰ درصد آن شهری است.

وی با بیان اینکه آب شرب روستایی در محل دیگری مصرف می‌شود اما میزان مصرف برق همان نسبت متعادل است، گفت: مصرف آب شرب روستایی نسبت به جمعیت آن ۶۰ درصد بیشتر شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تعداد چاه‌های آب کشاورزی استان در ۱۴ سال پیش ۲ برابر افزایش یافته است، بیان کرد: از سال ۸۷ تاکنون از ۳ هزار و ۶۰۰ حلقه به ۶ هزار و ۶۰۰ حلقه رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود آب از اصلی‌ترین مسائل استان است، بیان کرد: میزان برداشت آب استان سالانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ورودی آب است که این امر نشان می‌دهد باید بر روی خروجی آب کنترل بیشتری داشته باشیم.

 

پیام جوادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: ۵۸۹ ریز پروژه در قالب ۳۷ پروژه اصلی با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان امروز به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

وی افزود: یکی از اقدامات شاخص که در حوزه برق انجام شده است، تامین برق در پروژه سبزه میدان بوده است.

مدیرعامل شرکت برق استان زنجان گفت: اغلب پروژه‌ها شامل تعدیل و بهینه‌سازی، تبدیل سیم مسی به کابل خودنگه‌دار است. 

وی بیان کرد: صرفا سیم به کابل تبدیل نمی‌شود بلکه در حین این کار در شبکه باز طراحی انجام می‌شود و مناطقی که دارای ضعف ولتاژ هستند تقویت می‌شود.

جوادی بیان کرد: در بسیاری از روستاها چراغ‌های فرسوده تعویض و نوسازی شده است. با این حال ۴۰۰ پست جدید به شبکه توزیع برق استان افزوده شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر