logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۹۱۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۸0 درصد از اراضی گندم آبی استان زنجان مشمول طرح کشت قراردادی قرار گرفت

۸0-درصد-از-اراضی-گندم-آبی-استان-زنجان-مشمول-طرح-کشت-قراردادی-قرار-گرفت
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری حدود 80 درصد از اراضی گندم آبی استان زنجان مشمول طرح کشت قراردادی قرار گرفت.

سعید ناصر‌وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در سال زراعی جاری حدود 80 درصد از اراضی گندم آبی استان زنجان مشمول طرح کشت قراردادی قرار گرفت.

وی با اشاره به مزایای کشت قراردادی گندم آبی گفت: در سال زراعی جاری از 18450 هکتار از اراضی گندم آبی استان 14710 هکتار مشمول طرح کشت قراردادی قرار گرفت که با توجه به اینکه اولین سال اجرای طرح بود استقبال بسیار خوبی توسط گندمکاران بعمل آمد که 80 درصد اراضی گندمکاری آبی را شامل می شود.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تعداد کشاورزانی که با اداره کل غله و خدمات بازرگانی عقد قرارداد نموده‌اند را 1810 نفر اعلام کرد که از مزایای این طرح بر‌خوردار خواهند شد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر مزایای مهم کشت قراردادی در گندم آبی تصریح کرد: پرداخت هزینه حمل گندم آبی از مزرعه به مراکز خرید، به ازاء هر تن ۱۰۰ هزار تومان، خرید تضمینی و پرداخت به موقع خرید گندم، پرداخت بخشی از هزینه‌های حق بیمه از مزایای کشت قراردادی به حساب می‌آید و انتظار می‌رود در سال‌های آتی استقبال بیشتری از کشت قراردادی در محصولات دیگر نیز بعمل آید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر