logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۹۱۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۱۰۰ هکتار جنگل‌کاری دیم با درخت ارس در شهر آببر انجام شد

۱۰۰-هکتار-جنگل‌کاری-دیم-با-درخت-ارس-در-شهر-آببر-انجام-شد
رئیس اداره جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مناطق مستعد برای کشت و توسعه جنگل دیم شهرستان طارم است گفت: در سال جاری در راستای توسعه جنگل دیم با مشارکت بخش خصوصی عملیات ۱۰۰ هکتاری کاشت جنگ دیم با درخت بومی ارس در منطقه حوزه آبخیز آببر انجام گرفت.

مجید معانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه استان زنجان جزو استان‌های خشک و نیمه خشک است اظهار داشت: لازم است تا با وجود منابع ابی محدود اقدام به کشت جنگل دیم شود.

وی با بیان اینکه پوشش جنگلی استان زنجان محدود است، افزود: در روش جنگل‌کاری دیم باید بتوان از آب محدود موجود نهایت استفاده را کرد. 

رئیس اداره جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه در روش کشت دیم باید از گونه‌های مقاوم به خشکی استفاده کرد، گفت: برخی گونه‌ها در مناطق مختلف استان بومی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مناطق مستعد برای کشت و توسعه جنگل دیم شهرستان طارم است گفت: در سال جاری در راستای توسعه جنگل دیم با مشارکت بخش خصوصی عملیات ۱۰۰ هکتاری کاشت جنگ دیم در منطقه حوزه آبخیز آببر انجام گرفت.

وی با بیان اینکه گونه کشت شده در شهرستان طارم درخت ارس است، خاطر نشان کرد: استان زنجان تنوع گونه‌های گیاهی بالایی دارد و در برخی نقاط پوشش جنگلی وجود دارد.

رئیس اداره جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: همه ساله طرح‌هایی نظیر جنگل کاری با نهال، حفاظت از ذخیره‌گاه‌های جنگلی، زراعت چوب، توسعه پارک‌های جنگلی و جنگل کاری اقتصادی در سطح استان اجرا می‌شود که علاوه بر این، استفاده از توان جوامع محلی، سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری‌ها نیز برای توسعه جنگل‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر