logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۹۰۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشت دامپزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا خبرداد

افزایش چشمگیر واکسیناسیون دام و طیور در طول سال‌های اخیر در استان زنجان

افزایش-چشمگیر-واکسیناسیون-دام-و-طیور-در-طول-سال‌های-اخیر-در-استان-زنجان-
معاون بهداشت دامپزشکی استان زنجان گفت: در طول دهه‌‌های اخیر به دلیل افزایش میزان واکسیناسیون و همچنین آگاهی‌سازی عمومی نسبت به شیوع بیماری‌های دام و طیور؛ میزان تلفات در دام‌ها و طیور به حداقل کاهش یافته که موثر بر پایین آوردن ضررهای هنگفت اقتصادی فعالان و همچنین تامین سلامت جامعه انسانی بوده است.

مجید اسکندرپور در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با بیان اینکه در سال‌جاری ۹۵۰ هزار دام سبک و ۴۶ هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند، اظهار داشت: این میزان ۸۵ درصد جمعیت دامی استان را شامل می‌شود.

‌وی با بیان اینکه واکسیناسیون تنها مختص دام سبک و سنگین نیست بلکه بخش طیور نیز سالانه علیه بیماری‌های مختلف واکسینه می‌شوند، افزود: این امر توسط کارشناسان بخش خصوصی و دولتی انجام می‌گیرد.

معاون بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام و طیور ضمن کاهش ابتلا به بیماری‌، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد، گفت: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان علاوه بر تهدید سلامت انسان‌ها گاها تلفات بسیار سنگینی را ایجاد می‌کنند که این موضوع خسارت هنگفت اقتصادی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون رایگان دام جزو برنامه‌های روتین دامپزشکی استان زنجان است و سالانه این امر در چند نوبت انجام می‌شود، اذعان کرد: میزان واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی استان امسال ۳۱ درصد افزایش یافته است.

اسکندرپور اذعان کرد: خوشبختانه در طول دهه‌‌های گذشته به دلیل افزایش میزان واکسیناسیون و همچنین آگاهی‌سازی عمومی نسبت به شیوع بیماری‌ها؛ میزان تلفات در دام‌ها و طیور به حداقل کاهش یافته است که این یک دستاوردی بزرگ در این بخش محسوب می‌شود که دامپزشکی توانسته است علاوه بر اثر گذاری در کاهش ضررهای اقتصادی بر سلامت جامعه انسانی نیز اثر گذار باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر