logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۹۰۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

کل املاک مازاد استان در راستای مولد‌سازی به فروش نخواهد رفت

کل-املاک-مازاد-استان-در-راستای-مولد‌سازی-به-فروش-نخواهد-رفت
استاندار زنجان با بیان اینکه ما در حوزه مولد‌سازی در چهارچوب قانون عمل خواهیم کرد، گفت: بنا نیست تمام آنچه را که در اختیار داریم شناسایی و به فروش برسانیم بلکه بیشتر به شیوه تهاتر عمل خواهیم کرد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان ضمن گرامیداشت حلول ماه رجب اظهار داشت: از لحاظ اعتباری استان زنجان، چندان استان موفقی نیست و از جهات مختلف در جذب اعتبارات چندان اتفاق خاصی رخ نداده است. بنابراین باید تلاش‌های بیشتری در این راستا انجام شود تا اعتباراتی که می‌تواند برای توسعه استان مفید واقع شود بیشتر جذب گردد.

وی با بیان اینکه در چند جبهه در حال تلاش هستیم افزود: گاها موفقیت‌هایی نیز حاصل شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه سهم استان از بودجه عمومی کشور افزایش یافته است، گفت: نسبت درآمد استان به مصارف نسبت به استان‌های همسایه بالا بوده اما میزان بهره‌وری پایین است، استان زنجان باید به لحاظ درآمد بالا منتفع شود.

وی اذعان کرد: با توجه به فشارهایی که استانداران برای جذب بوجه از مسئولان کشوری داشته‌اند، افزایشی در بودجه‌های عمومی استان‌ها ایجاد شده است. 

افشارچی با بیان اینکه در سال آینده طبق نسخه اولیه ۵۵ درصد در بودجه عمرانی افزایش خواهیم داشت، خاطر‌نشان کرد: بودجه از ۹۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، اما معمولا همین میزان اختصاص نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه در بحث بودجه هزینه‌ای متوسط افزایش کشوری ۲۱ درصد است، اذعان کرد: سال آینده این رقم برای استان زنجان ۳۱ درصد افزایش خواهد داشت.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید از مزیت‌های نسبی استان همانند پسماند درآمد ایجاد شود، گفت: به سمتی در حرکت هستیم که بتوانیم برای فروش پسماند مزایده برگزار کنیم. 

وی افزود: در بودجه سال آینده ردیف ۲۰۰ میلیارد تومانی درآمد و ردیف ۲۰۰ میلیارد تومانی هزینه از محل پسماند ذکر شده است، هرچند که رسیدن به این مبلغ زمانبر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی در خصوص مولد سازی مانور زیادی داده می‌شود، گفت: مولد‌سازی سال‌هاست که مطرح شده اما به درجه‌ای که باید می‌رسید، نرسیده است.

افشارچی خاطر‌نشان کرد: میزان مولد‌سازی در استان پایین است، به طوری که سال گذشته این رقم معادل با ۵۰ میلیارد تومان بود که این امر به چند دلیل رخ داده است.

استاندار زنجاد با بیان اینکه ما در حوزه مولد‌سازی در چهارچوب قانون حرکت خواهیم کرد، گفت: بنا نیست تمام آنچه که در اختیار داریم شناسایی و به فروش برسانیم، برای این امر برش استانی وجود خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه تاکید بر تهاتر است، گفت: چراکه در امر فروش تنها ۵۰ درصد درآمد به دست استان می‌رسد در حالی که در تهاتر با انجام مزایده با یک پیمانکار قرار داد خواهیم بست.

افشارچی ادامه داد: نکته مهم این موضوع می‌باشد چیزی که مولد‌سازی می‌شود به آورده‌ای ماندگار برای آسان تبدیل شود. با این وجود تاکید بنده این است تا تمام اقدامات مولد‌سازی به صورت مستند و دقیق انجام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر