logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۹۰۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با موج‌رسا:

رزمندگان اطلاعات مظلومانه و با شدیدترین شکنجه‌های دشمنان به شهادت می‌رسیدند

رزمندگان-اطلاعات-مظلومانه-و-با-شدیدترین-شکنجه‌های-دشمنان-به-شهادت-می‌رسیدند
رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان اطلاعات، باید خود را در قالب یک سرباز یا یک رزمنده معمولی پوشش می‌دادند، گفت: زمانی که یک نیروی اطلاعات با دوربین و قطب‌نما توسط دشمنان دستگیر می‌شد مورد شکنجه‌های بی‌رحمانه دشمنان قرار می‌گرفت.

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برای انجام هر عملیاتی در دوران دفاع مقدس، رزمندگان اطلاعات عملیات ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کردند‌ تا پیروزی حاصل رزمندگان شود. 

وی افزود: واحد‌های اطلاعات عملیات لشکر‌ها و یگان‌ها؛ وابسته به واحد‌های اطلاعات مرکزی قرارگاه خاتم‌الانبیا، قرارگاه کربلا در جنوب و قرارگاه نجف در غرب کشور بودند که مظلومانه در مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده حضور می‌یافتند و در این راستا زحمات بسیاری را متحمل می‌شدند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه رزمندگان اطلاعات گاها با لباس مبدل در دل خاک دشمن، ۱۰ها کیلومتر نفوذ و بیتوته می‌کردند، گفت: برخی اوقات این رزمندگان در خاک دشمن با مشکلاتی مواجه و شهید می‌شدند، با این وجود هنوز نیز تعدادی از رزمندگان جاویدالاثر هستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اطلاعات، باید خود را در قالب یک سرباز یا یک رزمنده معمولی پوشش می‌دادند، تصریح کرد: زمانی که یک نیروی اطلاعات با دوربین و قطب‌نما توسط دشمنان دستگیر می‌شد مورد شکنجه‌های بی‌رحمانه دشمنان قرار می‌گرفت چراکه دشمن به یقین می‌رسید که یک نیروی اطلاعاتی با اطلاعات با ارزش را دستگیر کرده است.

محمدی با بیان اینکه رزمندگان اطلاعاتی دستگیر شده جهت شکنجه به اتاق‌های مخوف سپرده شده و با بدترین نحو مورد شکنجه دشمنان قرار می‌گرفتند، گفت: تعدادی از رزمندگان اطلاعات عملیات زیر شکنجه‌های سهمگین و شدید به مظلومانه‌ترین حالت به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه نیروهای اطلاعات عملیات زنجان از ابتدای دفاع مقدس، در تیپ ۷ ولی عصر(عج) و سپس در لشکر ۸ نجف و لشکر ۱۷ علی ابن‌ابیطالب تا سال ۶۳ خدمت کرده‌اند، افزود: بعد از شهادت مهدی زین‌الدین در سردشت؛ و اعزام مان به لشکر عاشورا، شهید سردار ناصر شهبازی و سردار شهید مفقود الاثر منصور سودی یکی از برجسته‌ترین نیروهای اطلاعات عملیات لشکر ۱۷، لشکر عاشورا و لشکر نجف بودند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سردار شهید محمد ناصر اشتری یکی از نیروهای اصلی اطلاعات عملیات زنجان بود، گفت: بعد از به شهادت رسیدن این عزیزان، شهید عباس محمدی، شهید ابراهیم اصغری این سمت را تا زمان شهادت بر عهده گرفتند که در نهایت شهید محمدی در عملیات نصر ۷ و شهید اصغری در کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به اینکه در عمليات والفجر ۱۰؛ زنجان به عنوان یک یگان رزم مستقل، با تیپ ۳۶ انصارالمهدی(عج) و سپاه پنجم عاشورا حضور داشت ادامه داد: ماموریت از شهریور سال ۶۶ ابلاغ شد و به فرمان سردار محمود عباسی به غرب کشور اعزام شدیم، در قرارگاه رمضان با اخذ هویت کردی و لباس‌های کردی به عراق رفتیم. بنده در رکاب سردار اوصانلو از مهر ماه سال ۶۶ تا اسفند ماه ۶۶ در حدود ۶ ماه در خاک عراق در غرب کشور در حومه حلبچه و استان سلیمانیه حضور داشتم.

وی اذعان کرد: شبانه روز با اتحادیه میهنی طالبانی‌ها راه‌های مالرو و راه‌های صعب‌العبور استان سلیمانیه که مشرف به حلبچه بود مورد شناسایی قرار گرفت. این اقدام به صورت شبانه‌روزی در زیر بارش برف و باران سرما و طوفان ادامه داشت، گاها چندین روز زیر باران شدید منطقه اورامان و استان سلیمانیه پیاده رفت و آمد می‌کردیم و زیر سنگ‌ها پناه می‌گرفتیم و تنها فرصتمان فقط گرفتن آب لباس‌هایمان بود.

محمدی با اشاره به اینکه با این زحمات تیپ ۳۶ انصارالمهدی(عج) اولین عملیات مستقل خود را به کمک نیروهای اطلاعات عملیات انجام داد گفت: عملیات والفجر ۱۰ یکی از عملیات‌های پیروز آخر دفاع مقدس در سال هشتم بود. در این برهه زمانی حلبچه سقوط کرد، ارتفاعات شاخ شمیران و سد شاخ شمیران به دست رزمندگان ۱۰ سیدالشهدا(ع) و ورودی حلبچه به دست رزمندگان تیپ ۳۶ انصارالمهدی(عج) افتاد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر