logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۹۰۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

ماهنشان با تولید ۷۰ درصد ماهی صدرنشین آبزی‌پروری استان است

ماهنشان-با-تولید-۷۰-درصد-ماهی-صدرنشین-آبزی‌پروری-استان-است
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه ماهنشان با تولید ۷۰ درصد ماهی استان صدر نشین آبزی‌پروری است گفت: با اینکه میزان تولید ماهی در نیمه اول سال جاری کاهش یافت اما هدف‌گذاری برای تولید ۱۵ هزار تن انجام شده است.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به اینکه استان زنجان دارای رتبه نخست تولید ماهی بوده و سالانه حدود ۱۵ هزار تن انواع ماهی سرد‌آبی و گرم‌آبی تولید می‌کند، اظهار داشت: شهرستان ماهنشان با وجود قریب به ۱۷۰ مزرعه پرورش ماهی، مسئولیت تولید ۷۰ درصد ماهی را در استان برعهده دارد و سالانه ۱۱ هزار تن ماهی تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر صنعت فرآوری و بسته‌بندی ماهی در استان راه‌اندازی شود می‌تواند نقش بسزایی در راستای ارزش افزوده بیشتر برای استان داشته باشد، افزود: فرآوری ماهی سبب کاهش ضایعات، استفاده از دور ریز ماهی، کاهش خام‌فروشی، امکان توسعه صنایع بالا دستی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و در نهایت قابلیت استفاده در صنایع دارویی و بهداشتی می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای ارز آوری بیشتر تنها واحد فرآوری ماهی در شهرستان ماهنشان در حال احداث است گفت: برخی مشکلات از جمله نبود تونل انجماد مانع از به سرانجام رسیدن این طرح شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی از بابت بسته‌بندی در این واحد فرآوری وجود ندارد گفت: تنها مشکل بحث انجماد است و باید سردخانه به تونل انجماد ۱۸- مجهز باشد چراکه اگر قرار بر صادرات از زنجان باشد باید ماهی در تونل‌ انجماد قرار گیرد تا ادامه مراحل انجام شود. 

حقی‌راد با بیان اینکه میزان تولید ماهی امسال با کاهش مواجه شد، گفت: اما با برنامه‌ریزی‌های که وجود دارد مقرر است تا میزان تولید به ۱۵ هزار تن برسد چراکه تامین ماهی شب عید و ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تابستان سال جاری به دلیل قطعی برق که در بخش کشاورزی وجود داشت، ماهی قبل از اینکه به وزن دو کیلوگرم برسد وارد بازار شد، گفت: همین امر دلیلی برای کاهش وزن ماهی تولیدی در نیمه اول سال جاری شد در حالی میزان بچه ماهی رها شده در واحد‌های پرورش کمتر از سال‌های گذشته نبود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر