logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۹۰۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

ایران با اعلام سپاه در لیست تروریستی مقابله به مثل می‌کند

ایران-با-اعلام-سپاه-در-لیست-تروریستی-مقابله-به-مثل-می‌کند
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با اشاره به قرار دادن سپاه در لیست تروریستی گفت: در اولین حرکت مقابله به مثلی که سپاه و دیگر نیروهای قدرتمند کشورمان انجام دهند قطعا اروپایی‌ها پشیمان خواهند شد و از نیت شوم خود برخواهند گشت.

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اروپایی‌ها و غرب بعد از انقلاب و تاکنون نتوانسته‌اند جای پای محکی برای خود در ایران داشته باشند و ایران را به تسخیر خود درآوردند و یگانه عامل این امر نیز وجود قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: وجود سپاه سبب شده تا اروپایی‌ها نتوانند به خواسته‌های غیرقانونی خود دست یابند و با بهانه‌های واهی اینکه چون سپاه طبق قوانین بین‌المللی حرکت نمی‌کند این مجموعه را در لیست تروریستی قرار داده‌اند‌.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: حقوقدانان کشور ایران و همچنین بین‌الملل بر این باور هستند، افرادی که سپاه را تحریم کرده‌اند هیچ قانون محکمه پسند ندارد جز اینکه در حال خالی کردن عقده‌های دیرینه خود می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه در اولین حرکت مقابله به مثلی که سپاه و دیگر نیروهای قدرتمند کشورمان انجام دهد قطعا اروپایی‌ها پشیمان خواهند شد و از نیت شوم خود برمی‌گردند، تصریح کرد: کشورمان با قدرت و صلابت در صحنه بین‌المللی حضور دارد و اجازه نخواهد داد تا اروپاییان از حرکت‌های چنینی منفعتی ببرند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با اشاره به اینکه تصمیم نهایی اروپا برای اعلام تروریستی بودن سپاه فعلا در مجمع رسمی این کشور‌ها انجام نشده است، اذعان کرد: علت این امر این موضوع می‌باشد که آنان می‌دانند که سپاه دارای قدرت و جسارت لازم است و قطعا به موقع عمل خواهد کرد و در روزی که سپاه وارد عمل شود، دیگر دشمنان نخواهند توانست اقدامی انجام داده و از خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه کشور ایران در منطقه حساس اقتصادی قرار داشته و خلیج فارس با تمام گستردگی در اختیار کشور ایران قرار دارد، گفت: سپاه و کشور ما به قدری قدرت دارند که اگر بخواهند می‌توانند برای انگلستان، اروپا و آمریکا در خلیج فارس مشکل قانونی ایجاد کنند بنابراین اگر این اقدام قانونی انجام شود قطعا اروپایی‌ها و غربی‌ها در خلیج فارس دچار مشکل خواهند شد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: امنیت خلیج فارس در اختیار و تیررس کشور ما قرار دارد و اگر خلیج فارس ناامن شود دنیا تحمل آن را نخواهد داشت.

وی اذعان کرد: اروپا در این تصور است که با حرکت تروریستی اعلام کردن سپاه این نهاد را به انزوا خواهد کشید در حالی که اصلا چنین نیست چراکه سپاه با قدرت در منطقه حضور دارد و این قدرت قابل کنترل برای آن‌ها نیست. ترس اروپا از این است که جایگاه مثبتی که سپاه در منطقه بدست آورده برای کشور‌های اروپایی مشکل ایجاد کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر