logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۹۰۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

صادرات استان زنجان به بیش از 503 میلیون دلار رسید

صادرات-استان-زنجان-به-بیش-از-503-میلیون-دلار-رسید
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: میزان صادرات استان زنجان در 10 ماهه نخست سالجاری به 503 میلیون دلار رسیده که در تاریخ گمرک استان زنجان این میزان صادرات بی‌سابقه بوده است.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به روند صادرات استان زنجان در 10 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در 10 ماهه نخست امسال بیش از 503 میلیون دلار صادرات داشتیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین به میزان واردات کالا به استان زنجان اشاره و ابراز کرد: در 10 ماهه نخست امسال میزان واردات استان زنجان نیز 507 میلیون دلار بوده است که میزان واردات کالا به استان زنجان نیز 27 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین کالاهای صادراتی از استان زنجان مربوط به شمش روی است تصریح کرد: بعد از شمش روی صادرات ترانسفورماتور و متعلقات آن بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات استان زنجان به مربوط به حدود 11 قلم کالایی است افزود: به ترتیب بیشترین صادرات استان زنجان مربوط به میلگرد، محصولات فولادی و مسی، کاغذ و لبنیات است.

گنج‌خانلو با اشاره به اینکه به لحاظ وزنی در بخش صادرات کالا حدود 2 درصد کاهش وزن داریم و در بخش واردات نیز با 15 درصد کاهش وزن کالا مواجه بودیم بیان داشت: امسال برگشت کالایی در حوزه صادرات نداشتیم.

وی با تاکید براینکه میزان صادرات در 10 ماهه نخست امسال در تاریخ گمرک استان زنجان بی‌سابقه بوده است افزود: تا به امروز میزان صادرات استان زنجان در گذشته بالای 500 میلیون دلار نرسیده بود که این اتفاق با زحمات تولیدکنندکان استان زنجان محقق شده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان در ادامه با اشاره به مشکلات صادرکنندگان استان زنجان اشاره و عنوان کرد: صدور بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های متعدد در حوزه صادرات و بالا بودن تعداد این بخشنامه‌ها با موضوعات مختلف و پراکنده صادرکنندگان را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه گاها تعدد صدور این بخشنامه‌ها باعث می‌شود صادرکننده بلاتکلیف بمانند ادامه داد: اداره کل کمرگ مجری ابلاغ این بخشنامه‌ها بوده و روند فعالیت در حوزه صادرات و واردات خود را براساس این بخشنامه‌ها انجام ‌می‌دهد. در واقع با تعدد صدور این بخشنامه‌ها و اغلب در بخشنامه‌هایی که کارشناسی خوبی نشدند واردکنندگان و صادرکنندگان آسیب می‌بینند.‌

گنج‌خانلو در پایان در خصوص میزان صادرات محصولات کشاورزی از مبادی گمرک استان نیز گفت: محصولات کشاورزی زیاد از مبادی گمرکی استان زنجان صادر نمی‌‌شود اما در استان زنجان شرکت‌هایی در حوزه صادرات کشمش فرآوری شده فعالیت دارند که میزان صادرات این شرکت‌ها نیز پایین بوده و حتی جزو 11 قلم کالاهای صادراتی استان نیز محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر