logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۹۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

امام محمد باقر(ع) عظمت علمی اهل بیت(ع) را نشان دادند/ ماه رجب حبل الله است

امام-محمد-باقر(ع)-عظمت-علمی-اهل-بیت(ع)-را-نشان-دادند-ماه-رجب-حبل-الله-است
مدیر حوزه علمیه استان زنجان گفت: در خصوص ماه مبارک رجب در برخی روایت آمده است که حبل الله است؛ و این ماه واسط عبد و خدا است و هر کسی به این رسیمان چنگ بزند به خدا می‌رسد.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه ماه مبارک رجب آغاز فصل عبادت است، اظهار کرد: آن طوری که در روایات به ماه رجب اشاره شده است، ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه پیامبر(ص) و ماه رمضان ماه مردم است.

وی با اشاره به عظمت ماه رجب، ابراز کرد: عظمت ماه رجب از آن جا مشخص است که خداوند این ماه را به خود منتسب کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان زنجان با اشاره به حدیث معروف عین الرجیبیون، تصریح کرد: خداوند کسانی را که ماه رجب را گرامی داشته‌اند و اعمال ماه رجب را انجام داده‌اند با عنوان عین الرجیبین مورد خطاب قرار می‌دهد و این افراد به سمت بهشت هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رجب برای آماده شدن و ورود به میهمانی خدا نقش بسیار موثری دارد، تصریح کرد: بر استغفار و روزه گرفتن در ماه رجب تاکید بسیاری شده است.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه کسانی که در ماه رجب استغفار کنند دلهایشان برای درک معنویت بیشتر آماده می‌شود، عنوان کرد: در خصوص ماه مبارک رجب در برخی روایت آمده است که حبل الله است؛ و این ماه واسط عبد و خدا است و هر کسی به این رسیمان چنگ بزند به خدا می‌رسد.

وی با بیان اینکه اولین روز این ماه با ولادت امام محمد باقر(ع) مقارن است و این مزید تبریک و شادی است، خاطر نشان کرد: امام محمد باقر(ع) اولین امامی است که فرصت پیدا کرد تا معارف شیعه را نشر و آموزش دهد و جایگاه بسیار ویژه‌ای در بین ائمه دارد.

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان با بیان اینکه لقب باقرالعلوم مخصوص امام محمد باقر(ع) است و باقرالعلوم یعنی کسی که شکافنده تمامی علوم و بیان کننده آن است، افزود: امام محمد باقر(ع) با توجه به مسائل سیاسی جامعه که در آن زمان اتفاق افتاد و گشایشی که شکل گرفت توانستند شاگرد پروری کنند و عظمت معارف شیعه و عظمت علمی اهل بیت(ع) را به مردم نشان دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر