logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۹۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از 31 تیرماه؛

سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی در زنجان برگزار می شود

سومین-جشنواره-اقوام-و-فرهنگ-ایرانی-در-زنجان-برگزار-می-شود

  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از 31 تیرماه؛سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی،خوراکی ها،سوغات، عرقیجات و آشامیدنی های سنتی در زنجان برگزار می شود.

یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی در زنجان، اظهار داشت: این جشنواره توسط بخش خصوصی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره صنایع دستی،خوراکی ها،سوغات، عرقیجات و آشامیدنی های سنتی ارائه می شود، افزود: این نمایشگاه از 31 تیرماه سال جاری آغاز به کار می کند.

این مسئول بیان داشت: زمان برگزاری نمایشگاه هفت روزه بوده و تا ششم مرداد ماه علاقه مندان می توانند از این جشنواره بازدید کنند.

  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان  از حضور 40 صنعتگر زنجانی در این جشنواره خبر داد و گفت: فراخوان شرکت در این جشنواره در استان های مختلف ارائه شده است.

رحمتی ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای اقامت صنعتگران در استان انجام شده است و قرار است غرفه های نمایشگاهی نیز در اختیار این افراد قرار گیرد.

وی افزود: آشنایی با آداب و رسوم و هدایای استان های مختلف کشور یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره محسوب می شود.

این مسئول اضافه کرد: به نمایش گذاشتن سنت ها و آئین های محلی مردم استان های مختلف و ارائه انواع خوراکی های سنتی استانها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار می ‌شود،ادامه داد: جشنواره اقوام ایرانی و آئین ‌های سنتی، صنایع‌ دستی و خوراکی‌ های سنتی با حضور واحدهای تولیدی و بازرگانی از شهر‌های مختلف کشور برگزار می شود.

رحمتی  با اشاره به اینکه تولیدات و کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه مواد غذایی، پوشاک، تزئینات، منزل، صنایع‌دستی، سوغات و هدایا و کادو است، افزود: در کنار این نمایشگاه ۱۰ غرفه آش نیز برای عرضه غذا‌های سنتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ساعات بازدید جشنواره برای علاقه‌مندان بعدازظهر‌ها از ساعت 16 تا 22 شب پیش‌بینی شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر