logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۸۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار زنجان:

شهرداری عهده‌دار کامل پروژه حذف فاضلاب از زنجانرود می‌شود

شهرداری-عهده‌دار-کامل-پروژه-حذف-فاضلاب-از-زنجانرود-می‌شود
شهردار زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون‌ بحث ورود فاضلاب به زنجانرود تبدیل به یک تهدیدی برای محیط زیست شهر زنجان شده است، گفت: شهرداری عهده‌دار کامل پروژه حذف فاضلاب از زنجانرود می‌شود و با برنامه‌ریزی که توسط شهرداری انجام شده این تهدید به فرصت تبدیل خواهد شد.

به گزارش موج رسا; علیرضا فیروزفر امروز در مراسم افتتاح ۴۰ خانه محیط زیست استان زنجان در محل کارخانه کبریت که با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه شهری مولفه‌های زیست محیطی گستردگی و تنوع بالایی دارند و همه آن‌ها با هم در کنش و ارتباط هستند.

وی افزود: گستردگی، وابستگی، تنوع زیست محیطی شهر، سبب می‌شود تدبیر مناسبی در این امور در شهر اندیشیده شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه سعی شده در شهر زنجان در سال ۱۴۰۱ در تمام پروژه‌ها نگاه عمیق به مسائل زیست محیطی داشته باشیم، گفت: در وظایف ذاتی شهرداری مسائل مشخصی در ارتباط با محیط زیست تعریف شده است که برنامه‌ریزی خاص خود را می‌‌طلبد.

وی عنوان کرد: شهرداری در بحث پسماند وظایف مهمی دارد و از فرهنگ‌سازی برای تولید پسماند، تفکیک پسماند در مبدا تا انتهای پروسه دفع پسماند مستقیم دخیل است.

فیروزفر با بیان اینکه برای اولین بار امسال در شهر زنجان تغییر اساسی در سیستم برف‌روبی انجام شد، گفت: با احداث دو کارخانه محلول یخ‌زدا که در شهر زنجان ایجاد شده برای اولین بار بحث کاهش حجم نمک در اولویت قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در چهار برف اخیر زنجان؛ کاملا مشخص شد طرح‌ریزی انجام شده در خصوص استفاده از محلول یخ‌زدا کاملا موفق بوده است و میزان مصرف نمک به شدت کاهش یافته است.

فیرزفر با بیان اینکه موفقیت شهرداری زنجان در استفاده از محلول یخ‌زدا مورد استقبال شهرهای دیگر نیز قرار گرفته است، عنوان کرد: شهرداری زنجان شرح عملیات استفاده از محلول یخ‌زدا را تهیه خواهد کرد تا در اختیار استان‌های دیگر قرار دهد تا با توجه به مسائل زیست محیطی شهری پاک داشته باشیم. 

شهردار زنجان با بیان اینکه یکی از اقدامات عمده و مهم دیگری که پیگیری می‌شود حل مشکلات از جهت ورود فاضلاب و پساب‌های شهری به یک دارایی مهم شهر یعنی زنجانرود است گفت: اگر برنامه نهایی شود شهرداری عهده‌دار کامل پروژه حذف فاضلاب از زنجانرود و پاکسازی زنجانرود از فاضلاب خواهد بود تا زنجانرود که یک تهدید شهری محسوب می‌شود را تبدیل به یک فرصت شهری نماید.

محمد‌رضا یافتیان، مدیر‌کل محیط زیست استان زنجان نیز در این مراسم اذعان کرد: ۲۴ تا ۳۰ دی ماه با شعار تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی نامگذاری شده است و این نشان می‌دهد هوای پاک حق مردم است.

وی با بیان اینکه بخش سوم شعار مهم‌تر است، گفت: به عرصه ظهور رساندن توانایی‌ها در حوزه محیط زیست نیازمند همراهی مردم و مشارکت آنان است که خانه‌های محیط زیست می‌تواند در رسیدن به بخشی از اهداف به کارگیری شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر