logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۸۹۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

مردم ایران اسلامی نجیب و وفادار به نظام و انقلاب هستند

مردم-ایران-اسلامی-نجیب-و-وفادار-به-نظام-و-انقلاب-هستند
امام جمعه زنجان با بیان اینکه در اتفاقات اخیر مردم صفوف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و شرایط به کنترل درآمد، گفت: علی‌رغم تمام مشکلات؛ مردم ما نجیب بوده و وفادار به نظام و انقلاب هستند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی، امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم ایام‌الله دهه فجر با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته‌ایم رویه اجرایی برنامه‌های دهه فجر را مردمی کنیم، اظهار داشت: آنچه در تصاویر دیده می‌شود این است که رویه مردمی بودن در برنامه‌های یوم‌الله دهه فجر در تهران بیشتر است.

وی با بیان اینکه برای داشتن رنگ و بومی مردمی بیشتر در این راهپیمایی باید کمیته‌ای تشکیل شود، افزود: باید اقدامی انجام داد تا این مردمی بودن بیش از پیش خود را نشان دهد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند ما چهل سالگی انقلابمان را باید با ۴۰ سالگی انقلاب‌های دیگر دنیا مقایسه کنیم گفت: موانعی که در کشور ما وجود داشت در کشور‌های دیگر وجود نداشت، باید مقایسه‌ای بین امکاناتی که در حال حاضر فرضا در روستاها وجود دارد با ۴۰ سال قبل مقایسه شود. و این دستاورد‌های به نسل‌های جوان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه هر شهرستان آمار مربوط به برق‌رسانی، گاز‌رسانی، آسفالت مسیر روستایی، پیشرفت‌های علمی را احصا کند و به صورت مقایسه‌ای تبیین کند، اذعان کرد: نمایشگاه‌های منطقه‌ای که پیشنهاد شد نیز می‌تواند در تبیین هر چه بهتر به کار برده شود.

آیت‌الله خاتمی اذعان کرد: حضرت آقا بر ایجاد امید و نشاط و وحدت در جامعه تاکید دارند.

وی با بیان اینکه مردم صفوف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و شرایط به کنترل درآمد، ابراز داشت: با وجود تمام مشکلات اما مردم تحمل می‌کنند بنابراین مردم ما نجیب بوده و وفادار هستند.

محسن افشارچی نیز در این جلسه با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های ارگان‌ها وجه جشن و کارناوال شادی ایام الله دهه فجر است، اظهار داشت: سپاه، شهرداری و سایر ارگان‌ها همراه کننده خواهد بودند و سعی خواهد شد تا این برنامه‌ها پر رنگ‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که امسال اتفاق‌هایی در کشور رخ داده است و حرکتی که در ایام الله دهه فجر رخ خواهد داد متفاوت خواهد بود، افزود: جشن‌های دهه فجر امسال باید متفاوت‌تر باشد، بنابراین باید تلاش شود تا اصل برنامه‌های دهه فجر امسال، بر مبنای جهاد تبیین که حضرت آقا تاکید دارند، انجام شود. استاندار زنجان با بیان اینکه "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" و "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" دو شعار اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: در حوزه تبیین این دو شعار چه میزان کار شده است؟ 

وی افزود: باید ارگان‌های مختلف از جمله صدا و سیما، سپاه، آموزش و پرورش دست به دست هم دهند و تیم‌های مطالعاتی تشکیل و جزوه‌ای را احصا کرده تا برای مطالعه به دست دانش‌آموزان برسد. بنابراین اصل داستان امسال در دهه فجر جهاد تبیین است و باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا این استقلال و آزادی را به ویژه برای نسل جدید، تبیین کنند.

استاندار زنجان بیان کرد: چندین کانال علیه جمهوری اسلامی کار می‌کند، سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی انجام شده اما جمهوری اسلامی علی‌رغم تمام مشکلات داخلی همچنان سرپا است، این امر دلیل دارد و آن مبانی اعتقادی قوی و محکم جمهوری اسلامی ایران است که در مقابل چیزی که باید بایستد ایستاده است.

افشارچی تصریح کرد: اصلی‌ترین شعار جمهوری اسلامی "آزادي" است، بنابراین بلندترین ندا برای "آزادی" جمهوری اسلامی است اما آزادی که جمهوری اسلامی منادی آن است با آزادی که دشمنان شعار می‌دهند کاملا متفاوت است و باید این مسئله تبیین شود و بر روی این شعار‌ها تمرکز شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر