logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۸۹۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
دادستان مرکز استان زنجان خبر داد:

تشکیل پرونده ترک فعل برای مسئولانی که بر مشاورین املاک نظارت ندارند

تشکیل-پرونده-ترک-فعل-برای-مسئولانی-که-بر-مشاورین-املاک-نظارت-ندارند
دادستان مرکز استان زنجان از تشکیل پرونده ترک فعل برای مسئولانی که بر مشاورین املاک نظارت ندارند خبرداد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان، بهروز عباسی در جلسه بررسی قراردادهای مشارکت در ساخت و پیش‌فروش ساختمان، اظهار کرد: بخشی از نابسامانی‌های  امروز بازار املاک در زنجان به دلیل کم‌لطفی مسئولانی است که به‌ وظیفه قانونی خود در نظارت و عدم اعمال قانون در بنگاه‌هایی که به‌ ضوابط و مقررات عمل نکردند برمی‌گردد.

وی افزود: از امروز به عنوان مدعی‌العموم به سراغ مسئولانی که در امر نظارت بر بنگاه‌ها کوتاهی می‌کنند بدون هیچ اغماضی خواهیم رفت.

دادستان زنجان با اشاره به صدور جواز کسب بی‌جهت و بدون نیازسنجی به  مشاورین املاک، افزود: برابر تبصره ۲ ماده ۴۹ باید بر اساس نیاز مجوز صادر شود.

بهروز عباسی با تأکید بر اینکه مسکن ملی قابل‌خرید و فروش نیست، اظهار کرد: در مکاتبه‌ای به اداره کل مسکن و شهرسازی استان به این مقوله اشاره‌شده تا اقدامات جدی در این خصوص انجام شود.

وی به ممنوعیت خریدوفروش املاک زراعی به‌قصد تغییر کاربری و ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: کسانی که زمینه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی را به مسکونی فراهم می‌کنند به‌عنوان معاون در جرم تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر