logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۸۹۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور اراضی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا خبرداد:

رفع تداخلات اراضی در ۶۵ درصد از مساحت استان زنجان

رفع-تداخلات-اراضی-در-۶۵-درصد-از-مساحت-استان-زنجان
مدیر امور اراضی استان زنجان با بیان اینکه ۶۵ درصد از اراضی استان که معادل با ۹۰۳ هزار هکتار می‌باشد، رفع تداخل اراضی شده است گفت: ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی کم و به اراضی غیر ملی استان اضافه شد.

داود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره اینکه در کل سطح استان زنجان یک هزارو ۱۵۴ پلاک وجود دارد، اظهار داشت: از تعداد مذکور یک هزارو ۲۶ پلاک مشمول طرح رفع تداخلات هستند.

وی افزود: ۴۴۳ پلاک که معادل با ۶۵ درصد از کل مساحت سطح استان را شامل می‌شود؛ رفع تداخل شده است.

مدیر امور اراضی استان زنجان گفت: ۶۵ درصد رفع تداخل اراضی؛ ۳۸۹ هزار هکتار از اراضی ملی، ۵۱۴ هزار هکتار از اراضی غیر ملی را شامل می‌شود که معادل با ۹۰۳ هزار هکتار از اراضی استان می‌باشد. 

وی اذعان کرد: با رفع تداخلات انجام گرفته در سطح مذکور، ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی کم و به اراضی غیر ملی استان اضافه شده است.

حیدری بیان کرد: با رفع تداخلات انجام گرفته بخش عظیمی از پرونده‌هایی که به مشکل خورده و وارد مراجع قضایی می‌شد کمتر شده است، با این حال اگر هر نفر برای یک هکتار یا میانگین دو هکتار زمین پرونده باز کند در حدود ۳۰ هزار پرونده تشکیل می‌شد که رفع تداخلات اراضی این موضوع را به شدت کاهش داده است.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها بیش از ۹۰ درصد رفع تداخلات اراضی انجام شده‌ است گفت: میزان رفع تداخلات در شهرستان خرمدره و سلطانیه به میزان ۹۹ درصد رسیده و تقریبا تمام شده است.

وی یادآور شد: بخش عمده‌ای از رفع تداخلات در ابهر، ایجرود و طارم پیشرفته است اما در شهرستانی همچون خدابنده و زنجان پیشرفت بالا نیست و در دست اقدام قرار دارد.

مدیر امور اراضی استان زنجان گفت: شهرستان خدابنده به دلیل مسائلی در رفع تداخلات عقب مانده بود که مسئله حل شده و ادامه اجرای طرح در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در رفع تداخلات اراضی در کشور بوده است، گفت: امیدواریم با تلاش همکاران در مدت ۶ ماه آینده طرح رفع تداخلات اراضی استان به اتمام برسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر