logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۸۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

وضعیت ذخیره‌ دارویی استان بهتر شده اما کمبود‌ دارویی همچنان وجود دارد

وضعیت-ذخیره‌-دارویی-استان-بهتر-شده-اما-کمبود‌-دارویی-همچنان-وجود-دارد-
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه به دلیل کاهش دپو دارو در کشور و آغاز شیوع بیماری میزان مصرف دارو با تولید همخوانی نداشت، گفت: اما خوشبختانه هم تولید و هم واردات افزایش یافته است و وضعت ذخیره دارویی فعلا بهتر شده، اما کمبود‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش موج رسا; حسن بختیاری در جمع خبرنگاران استان، با بیان اینکه در کل کشور کمبود برخی دارو‌ها وجود دارد، اظهار داشت: رصد‌هایی در استان آغاز و اقلام دارویی که دچار کمبود هستند، احصا شده است.

وی افزود: این کمبود دارویی به وزارتخانه و شرکت‌های توزیع کننده اعلام شد تا حداکثر سهمیه به استان داده شود و در کنار آن از ظرفیت‌ها نیز استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: به دلیل کاهش دپو دارو در کشور و آغاز شیوع بیماری میزان مصرف دارو با تولید همخوانی نداشت اما خوشبختانه هم تولید و هم واردات افزایش یافته است.

وی بیان کرد: وضعیت ذخیره دارویی فعلا بهتر شده است اما کمبود‌ها همچنان ادامه دارد.

بختیاری در بخشی دیگری در پاسخ به این سوال که از محل سفر آقای نیکزاد، نماینده مجلس چه اعتباری برای پروژه‌های درمان استان تخصیص یافت، اذعان کرد: وزارتخانه تعهد کرده است تا اعتبار پروژه‌های درمان استان را تامین کند و علوم‌پزشکی استان نیز پیگیر این موضوع است.

وی عنوان کرد: پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده پروژه‌ای است که در مرحله ساخت زیر نظر شرکت مادر تخصصی قرار دارد که مستقل از وزارت بهداشت بوده و زیر مجموعه وزارت راه‌و‌شهرسازی است. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تصریح کرد: وزارت بهداشت به عنوان بهره‌بردار است و ما نیز به عنوان بهره‌بردار پیگیر امورات هستیم اما اقدام اصلی توسط شرکت مادر تخصصی که زیر‌مجموعه وزارت راه‌و‌شهرسازی است در حال انجام است. با این وجود این اعتبار مسقیم به وزارت بهداشت و راه‌و‌شهرسازی تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر