logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۸۹۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفتگوی اختصاصی با موج‌رسا؛

هدفگذاری ایجاد اشتغال برای بیش از 6500 مددجو در استان زنجان/ برای 300 مددجو در زنجان کاریابی شده است

هدفگذاری-ایجاد-اشتغال-برای-بیش-از-6500-مددجو-در-استان-زنجان-برای-300-مددجو-در-زنجان-کاریابی-شده-است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اشتغال، گفت: هدفگذاری ما در سال ۱۴۰۱ ایجاد ۶۵۶۴ فرصت شغلی است که امیدواریم بانکهای عامل همکاری لازم را داشته باشند.

روح‌الله صالحی با حضور در دفتر موج رسا; با اشاره به اقدامات موج‌رسا، اظهار کرد: موج‌رسا حقیقتا در حوزه تبیین مجاهدانه تلاش می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه یکی از اولویت‌هایی که امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) دنبال می‌کند توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است، تصریح کرد: برای توانمندسازی خانواده‌ها قالب‌هایی تعریف شده است، که خانواده‌ها در این قالب‌ها توانمند شده و از چرخه حمایت کمیته امداد و چرخه فقر خارج شوند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در این بخش به صورت برنامه‌ریزی شده و نظام‌مند حرکت می‌کند، عنوان کرد: نتیجه این اقدام، خروج برخی از خانواده‌های نیازمند از چرخه حمایت کمیته امداد و تبدیل این افراد به یک کارآفرین بوده است.

ایجاد اشتغال برای 6564 نفر در زنجان

صالحی با بیان اینکه خانواده‌های بسیاری هستند که به واسطه کمک‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) از چرخه حمایت این نهاد خارج شده‌اند و برای خانواده‌های بسیاری ایجاد اشتغال کرده‌اند، ادامه داد: این افراد می‌توانند به عنوان الگوهای برتر به جامعه معرفی شوند.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اشتغال، افزود: هدفگذاری ما در سال ۱۴۰۱ ایجاد ۶۵۶۴ فرصت شغلی است که امیدواریم بانک‌های عامل همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر بانک‌های عامل همراهی کنند این امر محقق می‌شود، ابراز کرد: شناسایی‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) بیشتر از این عدد است و شناسایی این افراد قبل از آبان ماه به پایان رسیده است که این افراد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در مرحله دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغال هستند.

ایجاد 3 هرزار فرصت شغلی در طول 8 ماه ابتدایی سال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این ایجاد اشتغال و تسهیلات از محل تبصره ۱۶ تامین می‌شود، تصریح کرد: تا پایان ۸ ماه ابتدای سال بیش‌ از ۳ هزار فرصت شغلی با سرمایه گذاری بیش از ۱۷۲ میلیارد تومانی که از محل اعتبارات داخلی کمیته امداد، تبصره ۱۶و تبصره ۱۸ انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا ۵ هزار نفر در حوزه مهارت آموزی و دوره‌های آموزشی وارد چرخه کسب و کار شوند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در برخی نقاط امکان مراجعه مددجویان به شهر و استفاده از امکانات آموزشی شهری برای مددجویان وجود نداشت، بخشی از آموزش‌های لازم در مناطق محروم و محل زندگی مددجویان برگزار شده است.

کاریابی 300 نفر در زنجان

صالحی با بیان اینکه ۳۲۰۰ آموزش تا پایان ۸ ماه ابتدای سال انجام شده است، ادامه داد: بخشی از آموزش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش پایدارسازی است یعنی آموزش‌هایی که منجر به در آمدزایی طرح‌های اشتغال افزایش پیدا کند و یا مشکلات طرح‌های اشتغال مدیریت و رفع شود.

وی با بیان اینکه بحث کاریابی یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اشتغالزایی است، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) به جد این امر را دنبال می‌کند و قریب برای ۳۰۰ نفر کاریابی انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) رتبه اول کشور را در حوزه کاریابی برای مددجویان دارد، ابراز کرد: مسکن یکی از شاخص‌ها و مولفه‌های اصلی توانمندسازی بوده و اقدامات ویژه‌ای در طول یک سال در این راستا انجام شده است.

تحویل 248 واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۲۴۸ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های نیازمند می‌شود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ هدف گذاری شده است تا مددجو روستایی فاقد مسکن در استان زنجان نباشد.

صالحی با بیان اینکه در تلاش هستیم خدماتی که متناسب با نیاز مددجویان است ارائه شود و مددجویان در مسیر توانمندسازی قرار گیرند، عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) اکنون ۲۹۵۰۰ خانوار و قریب به ۵۸ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) را سالمندان تشکیل می‌دهد، ادامه داد: باید خدمات معیشتی، درمانی، مستمری به این‌ها ارائه شود و انتظار توانمندسازی از این افراد نمی‌رود چرا که امکان توانمندسازی این افراد وجود ندارد.

اجرای طرح توانمند‌سازی ایتام بالای 18 سال در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه برای تمامی گروه‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که امکان توانمندسازی وجود دارد برنامه‌ریزیهای لازم انجام شده است و توانمندسازی فرزندان ایتام بالای ۱۸ سال یکی از این طرح‌ها است، افزود: استان زنجان به عنوان پایلوت در این طرح انتخاب شده است و شناسایی و نیازسنجی خوبی در این حوزه انجام شده است و در فرایندی که تعریف شده این افراد در بازه زمانی مشخص توانمند می‌شوند و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اخیرا به عنوان کار ویژه در استان آغاز شده است و به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ما قدردان مردم هستیم که کاملا با برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) همراه هستند، ابراز کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به همراه مراکز نیکوکاری بسته‌های شب یلدا را در بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرد.

57 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است

صالحی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) رتبه  ۲ کشور را در میزان سرانه دریافتی ایتام دارد، افزود: سرانه دریافتی ایتام در طول ۸ ماه بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث محسنین از رتبه ۹ در سال گذشته به رتبه ۴ ارتقا پیدا کرده‌ایم، تصریح کرد: در بحث زکات بیش از ۵۷ میلیارد تومان ساماندهی و جمع‌آوری انجام شده است.

هر فرهنگی حامی یک یتیم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه ۹۵ درصد زکات در حوزه محرومین و ۵ درصد در حوزه فی سبیل الله و عام المنفعه هزینه شده است، عنوان کرد: بیش از ۵۱۰۰ حامی جذب شده است که بیش از ۷ هزار حمایت انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه با کمک دستگاه‌های اجرایی به دنبال اجرای طرح افزایش مشارکت هستیم، ادامه داد: به کمک آموزش و پرورش به دنبال اجرا طرح هر فرهنگی حامی یک یتیم هستیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر