logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۸۹۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

آمادگی لازم برای گذر از پیک جدید کرونا اندیشده شده است/ استقبال کم زنجانی‌ها برای واکسیناسیون کرونا

آمادگی-لازم-برای-گذر-از-پیک-جدید-کرونا-اندیشده-شده-است-استقبال-کم-زنجانی‌ها-برای-واکسیناسیون-کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه آمادگی لازم برای گذر از پیک جدید کرونا اندیشده شده است، گفت: مراجعه جهت واکسیناسیون بیماری کرونا در استان زنجان کاهش یافته و لازم است افراد برای دریافت واکسن اقدام کنند.

به گزارش موج رسا; حسن بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سویه جدید کرونا، نسبت به سویه‌های قبلی ممکن است کشندگی بالایی داشته باشد اما خوشبختانه آمار در کشور بالا نرفته است و از سویی دیگر میزان بستری‌ها در استان زنجان نیز تا آن به حد بالا نرفته و فقط تعداد افراد بیمار سرپایی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آنفولانزا نیز شیوع دارد مشکلات بیشتر شده است، افزود: اما موارد بدحال فعلا در استان نداریم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه سه شهرستان استان به رنگ زرد کرونایی است، گفت: این شهرستان‌ها وضعیت خوبی دارند و آمادگی لازم برای حوزه بهداشت و درمان اندیشیده است.

وی با بیان اینکه منشا کرونا، ویروس است و آنتی‌بیوتیک بر روی آن تاثیر ندارد، اذعان کرد: آنتی ویروس بر روی این بیماری تاثیر دارد اما در گذشته که این دارو استفاده شده مسائلی را در پی داشته است. در همین راستا در حال حاضر بیشترین چیزی که بر روی بیماری اثر دارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن و تقویت سیستم ایمنی بهترین راهکار است.

بختیاری گفت: در اوج‌های قبلی کرونا به خاطر درمان ویروس مهار نشد بلکه به دلیل واکسیناسیون بیماری کنترل یافت. اما در حال حاضر متاسفانه مراجعه برای واکسیناسیون کم است و با این حال دانشگاه علوم‌پزشکی تبلیغ جهت واکسیناسیون را آغاز کرده است.

وی با اذعان به اینکه تمام مراکز جامع سلامت شهری و روستایی آماده تزریق واکسن هستند، خاطر‌نشان کرد: فعلا حجم مراجعان برای واکسیناسیون بالا نیست که مراجع دیگری غیر از مراجع سلامت نیاز باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: در ادارات نیز اگر اعلام نیاز به واکسیناسیون گروهی شود، علوم پزشکی به محل اکیپ اعزام می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر