logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۸۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون هماهنگی توزیع توانیر:

کاهش 30 درصدی خاموشی تحمیل شده نسبت به سال 91/ تلفات انرژی در ایران 3 درصد بیش از میانگین جهانی است

کاهش-30-درصدی-خاموشی-تحمیل-شده-نسبت-به-سال-91-تلفات-انرژی-در-ایران-3-درصد-بیش-از-میانگین-جهانی-است-

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در سال گذشته 11 درصد تلفات انرژی داشتیم در حالی که نرم جهانی آن 8 درصد و در برخی از کشورهای پیشرفته 4 یا 4.5 درصد است.

به گزارش موج رسا; محمودرضا حقی‌فام امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تولید، انتقال و توزیع اظهار کرد: تمام اثرات چرخه برق را توزیع به نمایش می‌گذارد و به بیانی دیگر شرکت‌های توزیع ویترین صنعت برق هستند.

وی با بیان اینکه در 10 یا 12 سال گذشته شرکت‌های توزیع برق ضعیف‌ترین بخش صنعت برق بودند، افزود: اکنون پیشرفت‌های قابل توجهی را در حوزه شرکت‌های توزیع داشته‌ایم به طوری که به عنوان بخش نوآورانه خدمات خوبی را ارائه می‌دهند.

معاون هماهنگی  توزیع توانیر با تاکید بر لزوم افزایش مقاومت شبکه توزیع در مقابل پدیده‌های طبیعی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مناطق مختلف کشور با گرد و غبار، برف و سیل روبرو بودیم و به همین خاطر باید مقاومت شبکه‌های توزیع افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خوزستان گفت: ما در خوزستان مشکل تولید نداشتیم بلکه برای شرایط گرد و غبار آمادگی وجود نداشت و به همین خاطر دچار مشکل شدیم.

حقی‌فام کاهش تلفات انرژی و کاهش انرژی توزیع نشده را دو شاخص عملکردی دانست که در دنیا نیز مطرح است، عنوان کرد: در سال گذشته 11 درصد تلفات داشتیم در حالی که نرم جهانی آن 8 درصد و در برخی از کشورهای پیشرفته 4 یا 4.5 درصد است.

وی بیان کرد: کاهش یک درصدی تلفات بدون در نظر گرفتن هزینه‌های انرژی 250 میلیارد تومان از خسارت‌های وارد شده می‌کاهد و اگر ما با کاهش سه درصدی به نرم جهانی برسیم 750 میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن هزینه‌های از خسارتها کاسته‌ایم.

معاون هماهنگی  توزیع توانیر با اشاره به بحث کاهش انرژی توزیع نشده اظهار داشت: از سال 91 تا 95 وضعیت ما 30 درصد بهتر شده یعنی میزان خاموشی تحمیل شده 30 درصد کمتر شده است.

وی با بیان اینکه ما میزان خاموشی را در کشور به طور متوسط 900 دقیقه اعمال می‌کنیم، گفت: این میزان در برخی از کشورهای صنعتی 21 دقیقه و در برخی از کشورها به 7 دقیقه رسیده است.

حقی‌فام توسعه دولت الکترونیک را از جمله هدف‌های تعیین شده عنوان کرد و افزود: ما در این زمینه سهولت، دقت و سرعت را مدنظر داریم که شرکت‌های توزیع برق در توسعه دولت الکترونیک خوب عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به تبدیل زنجان به قطب برق و آی تی کشور ابراز کرد: انتظار ما این است که شرکت توزیع برق استان زنجان نیز در این زمینه پیشرو باشد.

معاون هماهنگی  توزیع توانیر با اشاره به راه‌اندازی سامانه فخیم و سامانه رصد تصریح کرد: ما یک هدف گذاری بزرگ داریم و آن اینکه متقاضیان در نوبت را به صفر برسانیم چرا که مفهومی ندارد متقاضیان برای دریافت برق در نوبت قرار گیرند.

وی بیان کرد: وضعیت استان زنجان در خصوص متقاضیان در نوبت بهتر بوده و چهار روز است اما انتظار ما برای کل کشور دریافت در همان روز است.

حقی‌فان با اشاره به اینکه ما با مشکل وصول مطالبات روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: مطالبات ما رقم قابل توجهی است یعنی یک سوم یا یک چهارم درآمد ما مطالبه‌ای است که از مشترکین داریم.

وی با بیان اینکه اگر این مطالبات وصول نشود ما دچار مشکل خواهیم شد، گفت: طبیعی است که ما برای توسعه نیاز به اعتبار داشته باشیم و دراین راستا نیاز است مطالبات ما وصول شود و از استانداری‌ها می‌خواهیم ما را در این زمینه یاری کنند.

معاون هماهنگی  توزیع توانیر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه دیسپاچینگ ابراز کرد: بعد از برجام با شرکت‌های بزرگ که در گذشته به ما خدمات ارائه نمی‌کردند وارد قرارداد شدیم.

وی با اشاره به لزوم وارد شدن بخش خصوصی به بحث خرید و فروش برق بر افزایش بهره وری نیروی انسانی نیز تاکید کرد.

حقی‌فام با بیان اینکه 2.5 درصد فروش برق در روشنایی معابر هدر می‌رود، اظهار کرد: روشنایی معابر در کشور ما بیش از حد معمول است و بایداز تکنولوژی جدید در این خصوص استفاده شود.

وی با ابراز اینکه ما به دنبال جذب فاینانس های داخلی و خارجی هستیم، خاطرنشان کرد: استانداری‌ها نیز باید در این زمینه ورود کرده و ما را همراهی کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر