logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۸۹۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

جمهوری اسلامی در حوزه زن مطالبه‌گر است/ ۲۶ دی درس عبرتی برای استعمارگران و استکبار جهانی است

جمهوری-اسلامی-در-حوزه-زن-مطالبه‌گر-است-۲۶-دی-درس-عبرتی-برای-استعمارگران-و-استکبار-جهانی-است
امام جمعه زنجان با اشاره به نگاه اسلام و غرب به زن، گفت: جمهوری اسلامی در حوزه زن در برابر غرب مطالبه‌گر است.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: شبه ترین فرد به پیامبر حضرت زهرا (س) بود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) ۴ فرزند تربیت کردند که هر ۴ فرزند ایشان در راستای پاسداری از اسلام و امامت انجام وظیفه کردند، ابراز کرد: رضایت حضرت فاطمه زهرا (س) رضایت خدا و غصب حضرت فاطمه زهرا (س) میعیار غضب خداوند است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه خدواند در قرآن‌کریم زهرا (س) را با عنوان خیر کثیر معرفی می کند و ایشان بهترین الگو برای زنان ما هستند، تصریح کرد: الگوی کامل‌تر از حضرت زهرا (س) وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اسلام گفت همان طور که مرد انسان است زن نیز انسان است، عنوان کرد: غرب به زن به عنوان یک کالا نگاه می‌کند.
آیت الله خاتمی با بیان اينکه پایه جامعه خانواه است و پایه خانواده زن است، ادامه داد: منظور از خانه داری، خانه‌نشینی نیست.
وی با بیان اینکه دامن مادر اولین بستر تربیت کودکان است، افزود: در رابطه زن ما در مقابل دنیا مطالبه گر هستیم.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۲۶ دی ماه برای دیکتاتورها و استکبار جهانی و آن هایی است که‌ به‌ غیر مردم متکی هستند درس عبرت است، افزود: در آن زمان شرق و غرب از شاه حمایت می‌کرد اما مردم به صحنه آمدند و گفتند که شاه را نمی‌خواهند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
وی با بیان اینکه مسئولان باید با تمام وجود به مردم خدمت کنند، ابراز کرد: انسان متعهد کاری را که تخصص آن را ندارد به عهده نمی‌گیرد.
امام جمعه زنجان با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: مقاومت مردم غزه پیروز شده است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: رهبری می‌فرمایند: امروز آمریکا و غرب در قضیه فلسطین و بسیاری از فجایع دیگر صریحا دورغ می‌گوید.
آیت الله خاتمی با اشاره برودت هوا مردم را به صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص گاز توصیه کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر