logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۸۹۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مدیران استان برای دریافت بودجه بخشی تلاش کنند/حسین محمدی معاون اقتصادی استاندار زنجان معرفی شد

مدیران-استان-برای-دریافت-بودجه-بخشی-تلاش-کنند-حسین-محمدی-معاون-اقتصادی-استاندار-زنجان-معرفی-شد
استاندار زنجان با بیان اینکه هر مدیری با هر ابزاری که می‌تواند برای استان بودجه بخشی جذب کند، گفت: ذهنیت گذشته ما نسبت به اینکه اعتبارات صرفا اعتبارات برنامه و بودجه باشد تغییر یابد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: باید کارنامه پروژه‌های عمرانی برای هر دستگاه متناسب با اطلاعات موجود وجود داشته باشد. و بازدید از پروژه‌ها و ارائه گزارش در مورد میزان پیشرفت آن‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه انجام شود چراکه صرفا ارائه گزارش سالانه کارایی لازم را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در کل کشور در حوزه‌های عمرانی به دلیل مشکلات اعتباری مسائلی وجود دارد، افزود: یک نسخه‌ای از کارنامه‌ها از پیشرفت پروژه‌های عمرانی تهیه و به معاونت عمرانی ارسال و ساختار سیستماتیک آن ایجاد شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه منظور از پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های کلان اثر گذار مثل کمربندی، پروژه‌های عمران و شهری، راهداری، سد‌ها، مسکن ملی و پروژه‌های دیگر است، گفت: شخصا پیگیر پروژه‌های عمرانی هستم. با این حال اگر سالی یک بار این پروژه‌ها را بررسی کنیم نخواهیم توانست برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. بر این اساس معاونت عمرانی بر مبنای اهمیت در زمان‌های کمتری پیگیر پروژه باشند.

افشارچی با بیان اینکه روز گذشته بودجه تقدیم مجلس شد، اذعان کرد: با توجه به محدویت‌ها در حوزه‌های عمومی باید ذهنمان برای جذب اعتبارات بیشتر باشد. اولین کاری که باید انجام می گرفت این بود که بهره‌وری استان از بودجه عمومی بالاتر می‌رفت و موفقیت نسبی نیز حاصل شده است. امیدواریم تخصیص‌ها به اندازه کافی باشد و سبب اتفاقات خوب شود.

وی با بیان اینکه برای مازاد مالیاتی در حال تلاش هستیم و حقوق دولتی معادن باید دقیق‌تر حساب شده و پرداخت شود گفت: در حوزه پسماند خوشبختانه با تلاش انجام شده ۲۰۰ میلیارد تومان سال آینده درآمد و ۲۰۰ میلیارد تومان هرینه در بودجه دیده شد.

افشارچی با اشاره به اختصاص بودجه در حوزه بخشی، نیز یاد آور شد: ۷ درصد کل بودجه کشور در احتیار استان‌ها قرار دارد ۹۳ درصد بودجه کشور در جای دیگر متمرکز است. 

وی ادادمه داد: هر مدیری که بتواند از هر ابزاری استفاده و بتواند از وزیر مربوطه اعتبارات بگیرد امتیاز مثبتی برای استان خواهد بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه گاها اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و می توان از بودجه‌های بخشی استفاده کرد، گفت: با سفر دکتر نیکزاد در حوزه راهداری و نوسازی اتفاقات خوبی افتاد که برخی‌ از مصوبات قطعی شد. چراکه بودجه استانی محدود است اما بودجه بخشی قابل تغییر است.

استاندار زنجان با تاکید بر مسئله مولد‌سازی گفت: بودجه مولد‌سازی استان ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که می‌شود تعدادی از پروژه‌های نیمه کاره را به اتمام رساند بنابراین باید مولد سازی‌ها انجام شود. یک سری از مولد سازی‌های رسمی مانند همین ساختمان‌های نیمه کاره ادارات باید از طریق قانونی انجام گیرد. و یک سری مولد سازی‌های غیررسمی نیز باید از محل آورده پروژه خود پروژه شکل گیرد و به اتمام برسد.

وی گفت: بر اساس ماده ۵۶ مشکلات مالی سد مراش حل شده و پرداختی‌ها به زودی انجام خواهد شد، برای سد مراش نیز تا آخر سال اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ذهنیت گذشته ما نسبت به اینکه اعتبارات صرفا اعتبارات برنامه بودجه باشد باید تغییر یابد، گفت: طبق قانون و با ریسک بالا از محل‌های دیگر باید اعتبارات افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان گفت: زمانی که صحبت از ایجاد ثبات اقتصادی و کنترل تورم می‌شود تمام توجه نباید صرفا به بازرسی‌ها خلاصه شود، باید ابتدا زیر ساخت‌ها درست شود تا اتفاقات مثبت رخ دهد پروژه‌ای همانند این پروژه باید بعد از ۱۰ سال به نتیجه مطلوب و نهایی برسد تا تکثر ارائه خدمت داشته باشیم.

افشارچی با بیان اینکه باید ارایه کننده‌های محصولات بیشتر شود، گفت: در پایانه‌صادراتی تکثر ارائه دهنده وجود خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه استان زنجان در حال ساخت بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای است عنوان کرد: محصولات صادرات خواهند شد بنابراین نیازمند پایانه صادارت، نیازمند سردخانه و مراکز مختلف برای پشتیبانی هستیم و حتی پیگیر توسعه گلخانه‌ها هستیم بنابراین اگر می‌خواهیم کلان عمل کنیم باید ذنجیره را پشت سر هم بیاوریم.

گفتنی است، در پایان این جلسه حسین محمدی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان معرفی شد و از خدمات خلیل قاسملو در طول مدت حضور در این معاونت قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر