logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۸۹۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان:

۱۰ باند مجرمانه سایبری در زنجان منهدم شد/ پویش مردمی کودک سایبری در زنجان برگزار می‌شود+ فیلم

۱۰-باند-مجرمانه-سایبری-در-زنجان-منهدم-شد-پویش-مردمی-کودک-سایبری-در-زنجان-برگزار-می‌شود+-فیلم
رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه پلیس فتا زنجان جزو پلیس‌های توانمند در کشور است، گفت: در طول یک سال ۱۰ باند مجرمانه در فصای مجازی شناسایی و منهدم شده است.

به گزارش موج رسا; سید احمد موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا استفاده کودکان از فضای مجازی افزایش پیدا کرد، اظهار کرد: توصیه می‌شود کودکان از فصای مجازی کمتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع بیماری کرونا استفاده از فضای مجازی جزو برنامه‌های روزمره کودکان شده است، ابراز کرد: فضای مجازی در کنار تمام مزیت‌هایی که دارد آسیب‌هایی نیز دارد.

رئیس پلیس فتا بیان کرد: اگر کودکی توانایی استفاده درست از فضای مجازی را نداشته باشند در معرض انواع آسیب‌های جسمی و روحی و روانی خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری با همکاری برخی از نهادها، تصریح کرد: این سومین پویش به مدت یک هفته از ۲۴ تا ۲۹ دی ماه برگزار می‌شود.

موسوی با بیان اینکه به دنبال توانمند کردن خانواده‌ها و کودکان در این پویش هستیم، عنوان کرد: اگر خانواده‌ها آگاهی داشته باشند بیشتر می‌توانند هدایت درستی بر کودکان داشته باشند و تهدیدها را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه عمده مخاطبان ما در پویش مردمی کودک سایبری، دانش‌آموزان هستند، ادامه داد: افراط شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد شکاف در خانواده‌ها شده است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه به دنبال پر کردن این شکاف و ایمن کردن کودکان در فضای مجازی هستیم، افزود: شعار پلیس فتا در پویش مردمی کودک سایبری پلیس فتا حامی کودکان در فصای مجازی است.

وی با بیان اینکه کودکان باید بدانند که اگر مشکلی برایشان پیش آمد پلیس فتا حامی آنها است، تصریح کرد: پلیس با تمام توان در کنار کودکانی است که حوزه سایبری دچار مشکل شده اند تا مشکل آن ها حل شود.

کشف ۱۰۹ درصد از جرائم سایبری توسط پلیس فتای استان زنجان

موسوی با بیان اینکه پلیس فتا زنجان جزو توانمدترین‌های پلیس‌ها است، خاطر نشان کرد: در طول ۹ ماه ابتدای سال ۱۰۹ درصد از جرائم سایبری توسط پلیس فتای استان زنجان کشف شده است.

وی با بیان اینکه جرائم سایبری در استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: کشفیات جرائم توسط پلیس فتا در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه عمده جرائم سایبری در حوزه مالی است، عنوان کرد: ۶۲ درصد جرائم سایبری در حوزه مالی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۴ طرح پاکسازی فصای مجازی انجام شده است، ادامه داد: بیش از ۵۰۰ سایت در این طرح‌ها شناسایی و پاکسازی شده است.

موسوی با بیان اینکه برای ۴۸۰۰ نفر کلاس آموزشی در حوزه فضای مجازی برگزار شده است، افزود: در طول یک سال ۱۷۰ مورد محتوای آموزشی تولید و منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در طول یک سال ۱۰ باند مجرمانه در فصای مجازی شناسایی و منهدم شده است، ابراز کرد: در طول ۹ ماه گذشته ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه ۹۲ هزار میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر