logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۸۸۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل شیلات استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

سالانه بیش از ۸3۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان زنجان تولید می‌شود

سالانه-بیش-از-۸3۰-هزار-قطعه-ماهی-زینتی-در-استان-زنجان-تولید-می‌شود-
مدیر‌کل شیلات استان زنجان گفت: سالانه بیش از ۸۳۰ هزار قطعه ماهی زینتی در ۱۳ واحد فعال استان زنجان تولید و روانه بازار هدف می‌شود.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت ۱۳ واحد پرورش ماهی زینتی در سطح استان اظهار داشت: پرورش ماهی زینتی جزو مشاغلی محسوب می‌شود که بازده سریعی دارد.

وی افزود: در سطح استان زنجان ۲۱ نفر به طور مستقیم به کار پرورش ماهی زینتی مشغول هستند و سالانه بیش از ۸۳۰ هزار قطعه ماهی را پرورش و روانه بازار می‌کنند.

مدیر‌کل شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه بستر صادرات ماهیان زینتی به خارج از کشور از استان فراهم نیست، گفت: ماهی زینتی تولید شده در استان زنجان به استان‌های همجوار، تهران، البرز و استان‌های شمالی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه گونه‌های زینتی شامل گوپی، آنجل، ماکرو و سایر گونه‌ها هستند، تصریح کرد: پرورش ماهیان زینتی در فضای محدود شهری و روستایی نیز قابل اجرا است اما گاها شرایط اقتصادی مانع ورود افراد به این شغل می‌شود.

حقی‌راد با بیان اینکه تخم ماهیان زینتی تولید داخل نیست و از کشور‌های آسیای شرقی وارد کشور و استان می‌شود، گفت: پرورش ماهیان زینتی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی برای پرداخت تسهیلات قرار ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : بشیری ] [ ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ]
اگر راست باشه واقعا زنجان جای خوبی برای راه اندازی کسب و کار هست، اما به شرط حمایت مسئولین عزیز
فرم ارسال نظر