logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۸۸۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۳۰ درصد از درآمد مسکن و شهرسازی باید صرف ایجاد زیرساخت شود/ پروژه‌های مسکن ملی معطل آب نیستند

۳۰-درصد-از-درآمد-مسکن-و-شهرسازی-باید-صرف-ایجاد-زیرساخت-شود-پروژه‌های-مسکن-ملی-معطل-آب-نیستند
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۳۰ درصد از درآمدی که از محل فروش زمین‌های مسکن و شهرسازی تامین می‌شود باید برای ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و گاز و فاضلاب به کار گرفته شود.

علیرضا جز قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه پروژه‌های اقدام ملی مسکن برای تامین زیرساخت‌ها دارای پیوستی است که مطابق با آن عمل می‌شود، اظهار داشت: طبق قانون پیش‌بینی شده تا ۳۰ از درآمدی که از محل فروش زمین‌های مسکن و شهرسازی تامین می‌شود برای ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و گاز و فاضلاب به کار گرفته شود.

وی افزود: در این راستا آب و فاضلاب نیز بر اساس قانون طرح جهش تولید؛ تفاهم‌نامه‌ای با راه و شهرسازی منعقد کرد تا اعتبار لازم تامین و زیر ساخت‌ها ایجاد شود.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه مطابق قانون جهش تولید و طبق ماده ۱۶ از متقاضیان تنها باید حق انشعاب گرفته شود، گفت: همین طور مطابق با قانون ماده ۳ نیز باید صندوق ملی مسکن تشکیل شود و یکی از هزینه کردهای صندوق ملی ایجاد زیر ساخت باشد که تا امروز صندوق ملی مسکن تشکیل نشده و اعتباری به آن اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: آب و فاضلاب علی‌رغم اینکه با مسکن و شهرسازی دارای تفاهم نامه بود اما این سازمان متاسفانه به این موضوع پایبند نشد.

جزقاسمی یادآور شد: اخیرا مقرر شده تا مجدد تفاهم نامه به‌روز آب و فاضلاب با مسکن و شهرسازی منعقد شود و از طریق تفاهم‌‌نامه کار‌ها مربوط به آب و فاضلاب پیش برود‌. 

وی با اشاره به اینکه با توجه به حساسیت پروژه‌های اقدام ملی مسکن، شرکت آب و فاضلاب متوقف نبوده و هیچ پروژه‌ای را معطل آب و فاضلاب نگذاشته است، تصریح کرد: نمونه این امر پروژه برکت است که هم آب و هم فاضلاب را اجرا کرده است. همین طور آبفا پروژه زنگان شهر را نیز استارت زده که با عقد تفاهم نامه مذکور بقیه اعتبارات مالی مورد نیاز این پروژه و سایر پروژه‌ها را مسکن و شهرسازی تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نگرانی برای تامین آب پایدار برای مجموعه‌های مسکن ملی و اجرای شبکه فاضلاب نیست، گفت: متناسب با بارگذاری جمعیتی جدید زیر ساخت‌ها ایجاد و آب مورد نیاز تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر