logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۸۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

عدم مدیریت درست حوزه اقتصادی مانع دیده شدن بسیاری از اقدامات دولت شده است/ خودرو سازان از عوامل اصلی تورم در کشور هستند

عدم-مدیریت-درست-حوزه-اقتصادی-مانع-دیده-شدن-بسیاری-از-اقدامات-دولت-شده-است-خودرو-سازان-از-عوامل-اصلی-تورم-در-کشور-هستند
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه در اقدامات دشمنان برای دخالت در حوزه ارز تردیدی وجود ندارد، گفت: دولت باید توجه داشته باشد‌ که عدم مدیریت درست در حوزه اقتصاد و فشار اقتصادی شدید بر مردم مانع دیده شدن بسیاری از اقدامات دیگر نیز شده که قابل انکار نیست.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرمدره اظهار داشت: حضور بانوان در دیدار با رهبری و بیان صریح و بی لکنت نقطه نظرات، اوج آزادی مثبت و نصیحت حاکمان از سوی مردم است که با تدبیر رهبر عظیم الشأن انقلاب به یک رویه تبدیل شده است. 

وی با اشاره به رشد فراوان زنان فرهیخته در جامعه افزود: حجاب و عفاف و حیامحوری یکی از دلایل اصلی پیشرفت بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف است.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه خانواده مهمترین محملی است که زن می‌تواند در آن نقش‌آفرینی کند گفت: فرهیختگی زنان ایران متناسب با مبانی فکری دینی، ضامن تحقق این مهم است. این در حالی است که اندیشه‌های غربی، زن را به یک کالای مصرفی برای مردان هرزه تبدیل کرده است. 

وی با اشاره به اهمیت حجاب برای زنان ایرانی اذعان کرد: میدا‌ن‌داری زنان در مقابله با کشف حجاب اجباری از سوی برخی مزدوران غربی، یادآور تکرار شکست مفتضاحانه رضاخان در ارتباط با کشف حجاب بود که امروز توسط زنان با حجاب و با حیای ایرانی تکرار شد. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به بیانات رهبری در مورد علامه مصباح و سردار سلیمانی عنوان کرد: تجلیل از یاران انقلاب یعنی علامه مصباح و سردار سلیمانی با شور و نشاطی بیشتر از سال گذشته، بیعت مجدد مردم و جوانان با آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی بود. این تعظیم‌ها و بزرگداشت‌ها نشان داد که مردم عاشق کسانی هستند که در قالب نظام اسلامی و مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌های آن در صدد خدمت صادقانه به مردم و نظام اسلامی هستند. 

وی ضمن تشکر از تدوین پیش‌نویس لایحه جدید حجاب در قوه قضائیه گفت: تصویب قانون دقیق و شفاف برای مبارزه با بی حجابی لازم و ضروری است. تعریف دقیق از حجاب و بی حجابی لازمه موفقیت این قانون است. امیدواریم دولت و مجلس با رویکرد فرهنگی در تصویب این قانون تسریع کنند. 

وی با اشاره به ضرورت انجام کار تبلیغی و فرهنگی در حوزه حجاب، تصریح کرد: از حوزه‌های علمیه، صدا و سیما و مسئولان فرهنگی انتظار می رود نسبت به تولید محتواهای وزین و طولانی مدت در ارتباط با تبیین حجاب و بی حجابی اقدام کنند.  

وی در پاسخ به ادعای آمریکا برای دفاع از حقوق مردم ایران و اعلام مرگ برجام گفت: از نظر مردم ایران، برجام از اول هم زنده نبود تا بمیرد، در عین حال هیچ قدرت خارجی به اندازه آمریکا و انگلیس حقوق ملت‌ها و به ویژه مردم ایران را ضایع نکرده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ادامه داد: آمریکا باید بدانند که یک روز در دادگاه‌های ایران و در مقابل مردم به خاطر جنایات فراوانی‌ که انجام داده‌اند، محاکمه و مجازات خواهند شد. 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: مشکلات اقتصادی کشور به گونه‌ای است که همه دلسوزان و حتی رهبرمان نیز بر آن اذعان دارند. 

امام جمعه خرمدره با اشاره‌ به موفقیت‌های دولت‌ سیزدهم یادآور شد: واکسیناسیون عمومی و عادی کردن فضای کرونایی کشور، افزایش دیپلماسی اقتصادی و مثبت شدن تراز تجارت خارجی، ارتباط سازنده و مفید با همسایگان، حضور در سازمان‌ها و بلوک‌بندی‌های بین الملی از جمله سازمان شانگهای، ارتقاء رشد اقتصادی به 3/2 درصد، حضور چشمگیر رئیس دولت در بین مردم، کاهش بدهی‌های خارجی از جمله موفقیت‌های دولت به شمار می‌رود که قابل تقدیر و تشکر است. 

وی با تبیین برخی موانع رسیدن دولت‌ به اهداف تعیین شده گفت‌: تداوم حضور مدیران ضعیف و غیر انقلابی، عدم انجام کارهای رسانه‌ای در خور توجه جهت اطلاع رسانی، ضعف در نظارت بر بازار ارز و سکه و دیگر کالاها و عدم مدیریت درست ساخت مسکن ملی از جمله مواردی است که نیاز به اصلاح جدی در آن احساس می‌شود. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه در اقدامات دشمنان برای دخالت در حوزه ارز تردیدی وجود ندارد، اظهار کرد: دولت باید توجه داشته باشد‌ که عدم مدیریت درست در حوزه اقتصاد و فشار اقتصادی شدید بر مردم مانع دیده شدن بسیاری از اقدامات دیگر نیز شده که قابل انکار نیست.

وی با ارائه‌ راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی گفت: وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسب مردم نشان از این واقعیت دارد که دولت باید متناسب با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در سال 1400 نسبت به یک حرکت انقلابی برنامه محور نسبت به اصلاح معیشت مردم اقدام کند. به عنوان مثال مدیریت مالیات بر درآمد و عایدی سرمایه که اخیراً مطرح شده، معمولاً به گونه‌ای اجرا می‌شود که عملاً موجب فشار معیشت بر مردم می‌شود؛ این در حالی است که هدف این گونه اقدامات، بهبود سطح زندگی مردم است. 

امام جمعه خرمدره ادامه داد: اصلاحات و جراحی اقتصادی سال 1400 موجب فشار غیر قابل تحمل بر مردم شده و عملاً به نفع سرمایه‌داران فرصت طلب بوده است. به عنوان نمونه خودروسازان و همکاران دلالی آن‌ها بیشترین سوء استفاده را از وضعیت اقتصادی برده‌اند. توجه کنیم که سوء استفاده خودروسازان و رانتخواران حوزه ارز نه یک رفتار انفعالی به وضع اقتصادی فعلی که بلکه یک رفتار فعالانه برای سوء استفاده از وضعیت فعلی بوده و خود آن‌ها از عوامل اصلی تورم و مشکلات اقتصادی کشور هستند. 

وی اذعان کرد: گرانی خودرو به قانون عرضه و تقاضا توسط وزیر صمت یک تحلیل منففلانه از وضعیت اقتصادی است؛ چرا که وظیفه وزیر صمت، تلاش برای تنظیم عرضه و تقاضا نیست؛ در این تحلیل، وزیر صمت از جایگاه وزیر خارج شده و خود را در موضع یک اقتصاددان قرار داده است.

وی با انتقاد از افزایش هزینه های تلفن ثابت یادآور شد: مخابرات اگر بخواهد برای نگهداری خطوط هزینه دریافت کند باید هزاران میلیارد تومان ودیعه تلفن را به نرخ روز به مردم باز گرداند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر