logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۸۸۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

منابع مالی جذب ۳۰ هزار نفر نیرو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تامین شود/ منابع معادل ارز ترجیهی دارو هنوز داده نشده است

منابع-مالی-جذب-۳۰-هزار-نفر-نیرو-در-دانشگاه‌های-علوم-پزشکی-کشور-تامین-شود-منابع-معادل-ارز-ترجیهی-دارو-هنوز-داده-نشده-است
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه پیک بعدی کرونا در راه است گفت: خواستار ایجاد ردیف‌ استخدام و تامین منابع مالی جذب ۳۰ هزار نفر نیرو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستیم.

به گزارش موج رسا; مرتضی خاتمی شامگاه امروز در جلسه‌ای که با حضور نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: منابع معادل ارز ترجیهی که باید به دارو داده می‌شد هنوز اختصاص نیافته است و در خصوص دارو، تجهیزات و سرم دچار مشکل هستیم.

وی افزود: منابعی که در قالب ۱۰ درصد هدفمندی؛ برای ردیف‌های مختلف دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز دیده شده بود هنوز تخصیص نیافته است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص تامین نیروهای مورد نیاز با اشاره به اینکه پیک بعدی کرونا در راه است گفت: خواستار تامین ردیف‌ استخدام از سازمان امور اداری و استخدامی و تامین منابع مالی برای جذب بالغ بر ۳۰ هزار نفر نیرو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستیم.

وی بیان کرد: در این استان ۱۶۰ نفر نیرو در زمان کرونا به کارگیری شدند اما در حال حاضر با بخشنامه مقامات مافوق از کار بی کار شده‌اند در صورتی که استان زنجان با کمبود نیرو مواجه است.

خاتمی در ادامه با بیان اینکه مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی زنجان با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: باید سهم استان از یک درصد ارزش افزوده به طور کامل داده شود که البته این موضوع به توافقات در بودجه بندی در ارتباط است و توازنی که باید وجود داشته باشد، نیست. 

وی افزود: در این موقع از سال سازمان برنامه به حکم قانون، یکجا توازن را به سمت دیگری برده است و به دانشگاه‌های علوم پزشکی توجهی نشده است.

خاتمی در ادامه گفت: در خصوص جاده‌های استان نیازمند توجه ویژه هستیم، در این راستا باید شرکت سازنده تسهیلاتی فراهم کند تا پیمانکاران بتوانند کار را پیش ببرند.

وی همچنین در خصوص محور زنجان_ بیجار افزود: با توجه به عدم پرداختی‌ها پیمانکار برای ادامه کار بی‌انگیزه شده است اما کار قابل تسهیل است.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محور زنجان_دندی به تکاب نیز گفت: یا باید این کار به استان واگذار شود و یا پیمانکار مربوطه کار را بهتر از آنچه که امروز هست پیش ببرد.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص مشکل آب، راهداری و سایر مشکلات همچون نوسازی مدارس باید کل استان مد نظر قرار گیرد و نباید نقطه‌ای به آن توجه داشت، تصریح کرد: در بحث نوسازی مدارس، معدل مدارس تخریبی ۲۵ درصد بوده اما در ماهنشان این رقم ۴۵ درصد است و امسال آجری روی آجر قرار داده نشده و تخصیصی که باید داده می‌شد، انجام نگرفته است.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : بشیری ] [ ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ]
فقط رئیس روسا همینطوری حرف می زنن وعده میدن. خسته شدیم یکمی هم عمل کنید
فرم ارسال نظر