logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۸۸۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان:

سامانه بارشی وارد استان زنجان می‌شود/ احتمال بروز کولاک برف در ارتفاعات

سامانه-بارشی-وارد-استان-زنجان-می‌شود-احتمال-بروز-کولاک-برف-در-ارتفاعات
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان از ورود سامانه بارشی به استان زنجان و احتمال بروز کولاک برف در ارتفاعات خبر داد.

صونا صرفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت جو استان زنجان، اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز آسمان غالباً صاف و در نیمه جنوبی استان با مه آلودگی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر به‌تدریج بانفوذ سامانه بارشی به منطقه شاهد افزایش پوشش ابر و آغاز بارش‌ها به شکل پراکنده از ساعات عصر و شب خواهیم بود، ابراز کرد: فعالیت این سامانه، روز پنجشنبه نیز به شکل بارش برف و در مناطق گرمسیر استان به‌صورت باران ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه روز جمعه شاهد خروج سامانه از منطقه خواهیم بود اما همچنان احتمال بارش‌های پراکنده در برخی نقاط وجود دارد، تصریح کرد: همچنین،با افزایش سرعت باد در بعدازظهر جمعه و شنبه، احتمال کولاک برف در ارتفاعات وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی این مدت، همچنان هوای سرد در منطقه استقرار خواهد داشت، عنوان کرد: هرچند، با افزایش پوشش ابر در روز پنجشنبه، انتظار می‌رود که شاهد تعدیل نسبی دمای کمینه باشیم.

صرفی با بیان اینکه این سامانه می‌تواند به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند، ادامه داد: کشاورزان حفاظت از تأسیسات کشاورزی و گلخانه‌ها را در دستور کار داشته باشند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر