logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۸۸۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر سازمان حج‌و‌زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

هنوز قیمت حج ۱۴۰۲ مشخص نشده است/ ۶۰۰ نفر از زائران زنجانی با نرخ ارز ۹ هزار تومانی راهی حج می‌شوند

هنوز-قیمت-حج-۱۴۰۲-مشخص-نشده-است-۶۰۰-نفر-از-زائران-زنجانی-با-نرخ-ارز-۹-هزار-تومانی-راهی-حج-می‌شوند
مدیر سازمان حج‌و‌زیارت استان زنجان با بیان اینکه هنوز قیمت حج ۱۴۰۲ مشخص نشده است اما دو نرخی بودن آن قطعی است، گفت: ۶۰۰ نفر از زائران بالای ۶۵ سال زنجانی که در سال ۹۹ ثبت نام کرده‌اند اما مشرف نشدند امسال با نرخ ارز ۹ هزار تومانی(سال 99) راهی حج می‌شوند.

ابراهیم احدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه از موضوع دو نرخی بودن هزینه حج ۱۴۰۲ برداشت‌های متفاوتی شده است، اظهار داشت: این امر بدین معنی است که ما دو نوع زائر حج در سال ۱۴۰۲ خواهیم داشت.

وی گفت: یک نوع از زائرین؛ زائرینی خواهند بود که بر اساس اولویت ثبت نام خود را تکمیل خواهند کرد. نوع دوم زائرانی هستند که در سال ۹۹ ثبت نام کرده بودند اما به خاطر شرایط کرونا و شرط سنی بالای ۶۵ سال که عربستان اجازه ورود نداد نتوانستند به حج مشرف شوند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان زنجان افزود: ۶۰۰ نفر از زائران در استان زنجان سال ۹۹ ثبت نام و هزینه سفر را پرداخت کرده بودند که چند روز مانده به پرواز سفر این افراد با اعلام محدودیت‌های عربستان کنسل شد اما سازمان حج و زیارت به این افراد توصیه کرد تا ثبت نام خود را ابقا کرده و کنسل نکنند تا پول افراد در حساب ارزی تهیه شده باقی بماند.

وی اذعان کرد: در سال ۹۹ برای این زائران دولت ارز ۹ هزار تومانی مصوب را تهیه کرده بود ‌که این ارز توسط بانک مرکزی برای این افراد امسال ابقا شده است، به دلیل همین تفاوت ارزی؛ افرادی که در سال ۹۹ هزینه را پرداخت کرده‌اند با زائرانی که در سال جاری از ابتدای بهمن ماه ثبت نام خواهند کرد متفاوت خواهد بود.

احدی با بیان اینکه امسال هزینه ارز مشخص نشده خاطر نشان کرد: قیمت‌های دقیق فعلا اعلام نشده و ۲۶ دی ماه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ هزار نفر از زائران حج تمتع در سطح استان قبل از سال ۱۳۸۶ ثبت نام کرده‌اند خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار نفر در سطح استان در سامانه Reserve.haj.ir ثبت نام و اطلاعات خود را به روز کرده‌اند و از بقیه دارندگان فیش نیز درخواست این است تا اطلاعات خود را در این سامانه به روز رسانی کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر